۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۲

مرورگرهایی که از بیومتریک پشتیبانی کردند

ایتنا - اگر رایانه رومیزی یا لپ تاپ کاربر مجهز به اسکنر اثر انگشت یا دوربین مادون قرمز نباشد یک دستگاه خارجی می تواند به طور جایگزین عملیات احراز هویت را انجام دهد.
مرورگرهایی که از بیومتریک پشتیبانی کردند

مرورگرهای گوگل مایکروسافت و فایرفاکس به زودی به حساب های آنلاین در وب اجازه می دهند تا با استفاده از فناوری بیومتریک و بدون استفاده از نرم افزار اضافی کاربران خود را احراز هویت کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، کنسرسیوم (World Wide Web (W3C اعلام کرد گوگل مایکروسافت و موزیلا قراردادی برای پشتیبانی از فناوری احراز هویت بیومتریک مبتنی بر وب امضا کرده اند.
به بیان دیگر کروم، اج و فایرفاکس به زودی از ورود به حساب های کاربری آنلاین  با استفاده از اسکنرهای اثرانگشت، احراز هویت با صوت، شناسایی صورت و غیره بدون نرم افزار اضافی پشتیبانی می کنند.

 پشتیبانی از  ورود بیومتریک  بخشی از استاندارد Web Authentication است که (FIDO) Alliance(کنسرسیومی متمرکز روی راه حل های آنلاین) ارائه کرده است.

این استاندارد تعیین می کند مرورگرها چگونه می توانند جزیی را در صفحات وب سایت خود بگنجانند تا بدون نرم افزار اضافی یا «پلاگ این» های مختلف به سخت افزار مبتنی بر بیومتریک دسترسی یابند که روی دستگاه کاربر نصب شده است.

علاوه بر آن FIDO از پروتکل احراز هویت کننده(CTAP) نیز پشتیبانی می کند. این خصوصیات به یک دستگاه خارجی (مانند کلید امنیتی یا موبایل) اجازه می دهند تا یک حساب یا خدمت را از طریق بلوتوث، یو اس بی یا فناوری NFC احراز هویت کند.

بنابراین اگر رایانه رومیزی یا لپ تاپ کاربر مجهز به اسکنر اثر انگشت یا دوربین مادون قرمز نباشد یک دستگاه خارجی می تواند به طور جایگزین عملیات احراز هویت را انجام دهد.
 
کد مطلب: 52464
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام