۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۱

برخی اکانت‌های روسی از Reddit نیز حذف شدند

ایتنا - صدها اکانت در Reddit حتی قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا نیز به علت نقض قوانین حذف شده بودند.
برخی اکانت‌های روسی از Reddit نیز حذف شدند


شبکه اجتماعی Reddit اعلام کرد که ۹۴۴ حساب کاربری و صفحه مجازی مرتبط با روسیه را در پلت‌فرم خود مسدود کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار Reddit روز سه‌شنبه اعلام کرد که صدها حساب کاربری و صفحه مجازی را که به کمپین‌های روسی به منظور انتشار اخبار کذب و دروغین مرتبط بودند، شناسایی و حذف کرده است.

این شبکه اجتماعی در گزارش شفاف‌سازی سالانه خود به تازگی عنوان کرده است که ۹۴۴ صفحه و حساب کاربری مشکوک را با همکاری آژانس تحقیقات اینترنتی تحت بررسی و نظارت دقیق قرار داده است که بعد از بررسی‌ها، مشخص شده که این کاربران با افراد و کمپین‌های انتشار اخبار دروغین و کذب در شبکه‌های اجتماعی جهان همکاری و ارتباط داشته‌اند.

استیو هافمن  - مدیر ارشد اجرایی شبکه اجتماعی Reddit - دو ماه پیش در ماه مارس از بازرسی‌های کنگره ایالات متحده آمریکا بر فعالیت‌های  reddit مبنی بر دست داشتن در مداخلات سیاسی روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده بود.

وی همچنین اظهار کرده که صدها اکانت و حساب کاربری در Reddit حتی قبل از برگزاری انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا نیز به علت نقض قوانین و مقررات شبکه‌های اجتماعی حذف و مسدود شده بودند.

اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا در سال ۲۰۱۶ که در آن دونالد ترامپ پیروز میدان شد، سخت‌گیری‌ها بر شبکه‌های اجتماعی تشدید شد چراکه بسیاری از مقامات دولت آمریکا بر این باور بودند که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در انتشار اخبار کذب و دروغین و همچنین تغییر عقاید مردم در جریان رای گیری داشتند.

آنها بارها روسیه و کمپین‌های تحت حمایت دولت روسیه را به دخالت در امور سیاسی و داخلی آمریکا متهم کردند و تمامی شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر، فیس بوک و گوگل نیز از آن پس مجبور شدند با انتشار گزارش‌های شفاف‌سازی خود، تمامی حساب‌های کاربری مشکوک را شناسایی و درصورت لزوم، حذف کنند.
کد مطلب: 52463
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام