کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

JPEG XS فرمتی جدید برای پخش ویدئوی واقعیت مجازی

22 فروردين 1397 ساعت 17:23

ایتنا- JPEG XS، فرمت جدیدی برای پخش ویدیو واقعیت مجازی است که برای 5G و وای‌فای بهینه سازی شده است.


گروه مشترک متخصصان عکاسی (JPEG) اعلام کرد: «JPEG XS، استاندارد جدید فشرده‌سازی ویدئویی است که هدف از طراحی آن، پخش ویدئوها بدون افت کیفیت، محتوای واقعیت مجازی و بازی‌ها در شبکه‌های بی‌سیم است.»
گفته می‌شود که JPEG XS، صرفاً روی کامپیوترهای فعلی که دارای نرم‌افزارهای بروز هستند، اجرا می‌شود. دستگاه‌های کوچک‌تر، نیازمند سخت‌افزار نسل جدید هستند.

به گزارش اخبار سرویس اخبار روز تکنولوژی از رایورز به نقل از ونچربیت، JPEG XS، برخلاف استانداردهای رایج دیگری که برای ویدئو وجود دارد، با استفاده از قدرت یا زمان پردازش، تلاشی در جهت حداکثر فشرده‌سازی انجام نمی‌‌دهد.
JPEG XS فرض می‌کند دستگاه روی شبکه وای‌فای یا سلولار 5G پهن‌باند کار می‌کند و روی ارائه انرژی با راندمان بالا و تأخیر بسیارکم تمرکز می‌کند.

گروه مذکور اعلام کرد: «هدف ما، به جای ذخیره فیلم‌ها در گوشی‌های هوشمند یا سایر دستگاه‌هایی که حافظه محدود دارند، پخش آنهاست.»
این کار، به دستگاه‌های قابل حمل، این امکان را می‌دهد که محتوای با کیفیت بالا را به صورت بی‌سیم با صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر به اشتراک گذارند.
 

 

تورج ابراهیمی، مدیر JPEG، توضیح داد: «برای نخستین بار در تاریخ کدنویسی تصویری، تلاش می‌کنیم با فشرده‌سازی کمتر، کیفیت فیلم را در سطح بالاتر و بهتری حفظ نموده و با استفاده از انرژی کمتر، این فرآیند را سریع‌تر کنیم. این ایده، کمک می‌کند تا از منابع کمتری استفاده شود که عقلانی‌تر است.»
 
راندمان انرژی JPEG X، توجه آژانس فضایی اروپا را به خود جلب نموده و این آژانس، فرمت مذکور را برای تبدیل ویدئوهای با کیفیت بالا از پراب‌های فضایی انتخاب کرده است.
در مقایسه با تصاویر JPEG که سایز فایل اصلی را با ضریب 10 کاهش می‌دهد، JPEG XS ویدئوها را با بیش از ضریب 6 فشرده نمی‌کند، اما هیچ‌گونه تغییری هم در کیفیت مشاهده نمی‌شود.
 


کد مطلب: 52456

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52456/jpeg-xs-فرمتی-جدید-پخش-ویدئوی-واقعیت-مجازی

ايتنا
  https://www.itna.ir