کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای شغل خود روش مناسب هوش مصنوعی را انتخاب کنید

22 فروردين 1397 ساعت 11:56

ایتنا- روزهایی بود که هوش مصنوعی، یک مفهوم غریب، ناآشنا به نظر می‌رسید و با آینده‌های دور در ارتباط بود اما امروز اوضاع تغییر کرده است و هوش مصنوعی در هر چیزی نفوذ کرده است و ردپای خود را در تمامی عرصه‌ها بر جای گذاشته است.


در حال حاضر، هوش مصنوعی، به طور مداوم به زندگی افراد نفوذ می‌کند و این نفوذ، روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. نمونه افزایش نفوذ هوش مصنوعی، خودروهای خودران و دستیارهای شخصی است. در شرکت‌ها نیز به همین شکل است. امروزه شاهد آن هستیم که هوش مصوعی در بازاریابی تطبیقی و امنیت سایبری نیز تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز، رشد هوش مصنوعی، شگفت‌انگیز است، اما عده‌ای سعی دارند قدرت این فناوری را نادیده گرفته و قابلیت‌های آن را انکار کنند.
ارتباط میان هوش مصنوعی و امنیت سایبری، به صورت ویژه و تخصصی قابل بررسی است. چه، بسیاری از مسائلی که در امنیت سایبری به چشم می‌خورد، برگرفته از فضایی است که هوش مصنوعی ایجاد نموده است.
 
اولین نکته‌ای که تمامی افراد در ارتباط با هوش مصنوعی باید بدانند، تعریف هوش مصنوعی و نحوه عملکرد آن است. از اصول مرتبط با هوش مصنوعی اینکه ماشین‌ها دقیقاً همانند انسان، آموزش می‌بینند و یاد می‌گیرند. هوش انسان نیز یک ورودی، بخش پردازش و یک خروجی دارد. در پردازش، تصمیمات اتخاذ می‎شود، یادگیری انجام می‌شود و دانش شکل می‌گیرد.
 

 

هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که همانند هوش انسانی عمل می‌کند.
در هوش انسانی با مسائل دیداری و شنیداری سر و کار داریم و در هوش مصنوعی نیز با یک انسان یا یک ماشین دیگر سر و کار داریم؛ همچنین در هوش مصنوعی یک پردازش زبان طبیعی وجود دارد که تقریباً همین کار را انجام می‌دهد.
 
یکی از مسائل مهم در ارتباط با هوش مصنوعی، انتخاب روش مناسب و درست هوش مصنوعی است؛ چرا که کارآمدترین هوش مصنوعی، روش درستی برای شغل انتخاب می‌نماید که این روش گاهی تلفیقی از روش‌های یادگیری ماشینی است.
یادگیری ماشینی تحت نظارت و بدون نظارت، کاربردهای خاص خود را دارند. مهم‌ترین نکته، دریافتن و درک بهترین روش و بکار بستن آن است.
 


کد مطلب: 52440

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52440/شغل-خود-روش-مناسب-هوش-مصنوعی-انتخاب-کنید

ايتنا
  https://www.itna.ir