۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۶

خبر پولی‌شدن خدمات تلگرام صحت دارد؟

ایتنا - این‌روزها اخبار مربوط به تلگرام در راس خبرهای مربوط به پیام‌رسان قرار دارد.
خبر پولی‌شدن خدمات تلگرام صحت دارد؟

در حالی که تلگرام و مدیرعاملش ادعا می‌کنند قصد اضافه کردن سرویس‌های جدیدی دارند و حتی با فناوری جدید بلاک‌چین، آن را غیرقابل فیلتر خواهند کرد، برخی مسوولان داخلی از پولی شدن خدمات تلگرام خبر داده‌اند که تا پایان سال 2018 میلادی اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، یکی از مواردی که ممکن است در آینده امتیاز پیام‌رسان‌های داخلی نسبت به خارجی باشد، امکانات پولی است که تاکنون با توجه به قوانین موجود، پیام‌رسان‌های خارجی اجازه ارائه این امکانات را نداشتند. با وجود این، با توجه به سندی که از سوی تلگرام در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ منتشر شده، به نظر می‌رسد قرار است رمز ارز جدیدی در تلگرام منتشر شود.


اما امروز ابوالحسن فیروزآبادی - دبیر شورای عالی فضای مجازی-  در این باره اظهار کرده است: رمز ارز به عنوان پدیده‌ای جدید در جهان جا افتاده است؛ با این حال نیاز به مطالعه و بررسی دارد. در شورای عالی فضای مجازی روش‌های مشخصی برای برخورد با رمزارزها نداریم و به همین دلیل کارگروه‌های تخصصی تشکیل داده‌ایم تا مطالعاتی در این زمینه صورت گیرد.
در عین حال، وی با بیان اینکه قرار است خدمات فعلی تلگرام پولی شود، گفت: خدمات فیلترینگی که قرار است در فصل دوم سال ۲۰۱۸ ارائه شود نیز پولی خواهد بود. تا پایان سال ۲۰۱۸ کیف پول تلگرام آغاز به فعالیت می‌کند. در تلاشیم تا جایگزین‌هایی برای شبکه پیام‌رسان تلگرام داشته باشیم و برای این زمینه شروطی را نیز در نظر گرفته‌ایم تا تمام کسب‌وکارهای ایرانی که در تلگرام فعالیت داشتند به شبکه مجازی بومی منتقل شود. لازم است به این نکته اشاره شود که تعداد کسب‌وکار در تلگرام عدد قابل ملاحظه‌ای است اما از نظر اقتصادی مبلغ قابل توجهی نیست.

    در همین زمینه بخوانید:
    - درآمد تلگرام از کجاست؟
 
کد مطلب: 52430
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام