۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷

یوتیوب نر‌م‌افزاری برای کودکان تولید و منتشر می‌کند

ایتنا- یوتیوب، بر اساس گزارش‌ها اپلیکیشنی را برای کودکان تولید و منتشر می‌کند که توسط انسان‌ها مدیریت و سازمان‌دهی می‌شود. یکی از اهداف اصلی این اپلیکیشن، جلوگیری از ارائه تئوری‌های توطئه و مطالب و محتوای مشکوک به کودکان است.
یوتیوب نر‌م‌افزاری برای کودکان تولید و منتشر می‌کند
یوتیوب قصد دارد در آینده نزدیک، نسخه غیرالگوریتمی از اپلیکیشن "یوتیوب کیدز" تولید نماید که هدف از آن، جلوگیری از ارائه محتوای گرافیکی نامناسب به کودکان است. نسخه اصلاح‌شده این اپلیکیشن، به ویدئوهایی محدود و محصور می‌شود که از کانال‌هایی انتخاب شده‌اند که این کانال‌ها را مدیران انسانی یوتیوب تأیید می‌کنند.
 
 
به گزارش رایورز به نقل از ورج، ماه گذشته بیزنس اینسایدر تشریح کرد که چگونه اپلیکیشن یوتیوب کیدز، محتوایی را به کودکان نشان داده که پر از اطلاعات غلط و نادرست و تئوری‎های توطئه در مورد شکل زمین، سطح ماه و وجود آدم فضایی‌ها بود.
بر اساس گزارش‌های موجود، یوتیوب قصد دارد این روند را اصلاح و این اپلیکیشن را در مسیری بهتر مدیریت کند.
 
یوتیوب مدتی است که مشغول پاکسازی وب‌سایت خود است و به همین دلیل، صدها هزار ویدئو و نظر مربوط به سوء استفاده از کودکان، کودک آزاری و ویدئوهای نامناسب کودکان را حذف نموده است، اما چنانچه الگوریتم‌ها همچنان ویدئوهای نامناسب را پیشنهاد دهند، تلاش‌ها برای پاکسازی یوتیوب از میان می‌رود.
اپلیکیشنی که صرفاً محتوای بررسی‌شده را دارد، به والدین اطمینان می‌دهد که کودکانشان هرگز با مطالب نامناسب روبرو نمی‌شوند.
 
 
یکی از طراحان این اپلیکیشن در خصوص برنامه جدید می‌گوید: «درخواست‌های زیادی از والدین کودکان در جهت فراهم آوردن محیطی مناسب برای استفاده کودکان از محتوای آموزشی  و به دور از ویدئوهای نامناسب داشتیم که در نهایت مدیران یوتیوب با طراحی یوتیوب کیدز موافقت نمودند.»
گفتنی است این اپلیکیشن دارای محیط‌ کاربری ساده و امکاناتی همچون آیکن‌های بزرگ و جست‌وجوی صوتی است.
 
از طریق این اپلیکیشن، شبکه‌های مخصوص کودکان و ویدئوهای آموزشی مناسب برای سنین کم، قابل مشاهده خواهد بود. همچنین والدین این امکان را خواهند داشت که نظارت مستقیمی روی محتوا و مدت زمان استفاده از آن توسط کودکان خود داشته باشند.
این اپلیکیشن در ابتدا صرفاً برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده و احتمالاً در آینده، نسخه‌ها‌ی دیگری از این برنامه برای ویندوزفون و آی.اُ.اس نیز منتشر خواهد گردید.
 
کد مطلب: 52423
برچسب ها: یوتیوب کودکان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام