۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۴

خدمات همراه اول در حمله سایبری آسیبی ندید

ایتنا - در حمله سایبری اخیر، اپراتور همراه اول دچار اختلال در سرویس‌دهی نشد.
خدمات همراه اول در حمله سایبری آسیبی ندید

در پی حمله سایبری اخیر به مراکز داده‌های جهانی، همراه اول اعلام کرد با تمهیدات در نظر گرفته شده، هیچگونه اختلالی در سرویس دهی این اپراتور ایجاد نشده است.

به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، با توجه به رصد مستمر در لایه های مختلف در شرکت ارتباطات سیار ایران، این شرکت مورد حمله قرار نگرفته است و جهت افزایش اطمینان از عدم امکان بروز این اختلال و نیز کاهش ریسک ها و احتمالات ممکن در این زمینه،  اقدامات لازم اعم از محدودسازی و مسدودسازی مسیرهای احتمالی در لایه های داخلی صورت پذیرفته است.
لازم به ذکر است سرویس دهی این اپراتور بدون اختلال به مشترکین در حال ارائه است.

پیش از این نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص اعلام کرده بود شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن همراه کشور به وجود حفره امنیتی توجه و آن را اصلاح کرده بودند.

در پی بروز اختلالات سراسری در سرویس ‌های اینترنت و مراکز داده‌ های جهانی در هفدهم فروردین ماه سال جاری، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد با توجه به بررسی ‌های صورت گرفته، مشخص شد این حملات بیشتر در بخش تجهیزات روتر و سوئیچ ‌های متعدد شرکت سیسکو بوده است که به دلیل ضعف امنیتی، به هکرها اجازه داده است تا به زیرساخت ‌های ارتباطی بسیاری از کشورها حمله شود.
 
کد مطلب: 52410
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام