۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲

کاهش تعداد اپلیکیشن‌های پلی‌استور

ایتنا - با کم شدن تعداد اپلیکیشن‌های پلی استور، حالا دیگر اپ استور یکه‌تاز این میدان است!
کاهش تعداد اپلیکیشن‌های پلی‌استور


تعداد اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه اینترنتی اپ‌استور اپل برای نخستین بار با کاهش قابل ملاحظه‌ای رو به رو شده و بدین ترتیب از رقابت با پلی‌استور گوگل جا مانده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس تحقیقات موسسه Appfigures، تعداد اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای iOS موجود در فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی با کاهش و افت ۱۰۰ هزارتایی مواجه شده است، به گونه‌ای که تعداد آنها در آغاز سال گذشته ۲.۲ میلیون اپلیکیشن گزارش شده بود ولی در پایان سال، به ۲.۱ میلیون اپلیکیشن کاهش پیدا کرد.

تحلیلگران علت این واقعه را تصمیمات اپل در قبال اپلیکیشن‌های قدیمی اعلام کرده‌اند. آنها بر این باورند که اپل در سال ۲۰۱۶ رویکرد جدیدی را اتخاذ کرد و همین امر موجب شد تا اپلیکیشن‌های قدیمی با گوشی‌های آیفون جدید سازگاری نداشته باشند. همچنین این غول تکنولوژی آمریکایی با عرضه و معرفی نسخه یازدهم از سیستم عامل اپل یعنی iOS.11، از حذف اپلیکیشن‌هایی خبر دادند که برمبنای ساختار ۶۴ بیتی توسعه داده شده بودند.  

البته کاهش تعداد اپلیکیشن‌های اپ استور اپل محدود به موارد فوق نمی‌شود بلکه بنابر عقیده بسیاری از کارشناسان، اپلیکیشن‌های آنتی ویروس، مشابه و کم کیفیتی که کاربران اندکی را به خود جذب کرده بود، نیز در فهرست اپلیکیشن‌های حذفی قرار گرفتند. از آن طرف نیز، توسعه‌دهندگان نرم افزارهای iOS در سال ۲۰۱۷ به نسبت سال ۲۰۱۶، اپلیکیشن‌های کمتری برای انتشار در اپ استور ارسال کرده‌اند.

همه این موارد، موجب شد تا تعداد اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه اختصاصی اپل با کاهش شدیدی روبرو شود. این در حالیست که گوگل توانست در همین شرایط، فاصله فروشگاه پلی استور خود را از اپ استور اپل زیاد کند و به موفقیت تعداد و تنوع بالایی در اپلیکیشن‌های اندرویدی در پلت‌فرم خود دست یابد.

پس از آنکه پلی استور گوگل در سال ۲۰۱۲ توانست در تعداد اپلیکیشن‌ها از رقیب خود، اپل، پیشی بگیرد، این شکاف در سال گذشته عمیق‌تر و بیشتر شد. برای مقایسه، پلی استور در سال گذشته موفق به ثبت ۱.۵ میلیون اپلیکیشن جدید شد این در حالیست که اپ استور تنها توانست این آمار را به ۷۵۵ هزار برساند.
کد مطلب: 52404
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام