۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷

فایرفاکس به زودی از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند

ایتنا - موزیلا قصد دارد به زودی نسخه جدیدی از مرورگر اینترنتی فایرفاکس را با قابلیت پشتیبانی از واقعیت مجازی منتشر کند.
فایرفاکس به زودی از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند



موزیلا – شرکت ارائه دهنده و توسعه دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس – روز گذشته نسخه جدیدی از مرورگر فایرفاکس را با رابط کاربری مخصوص هدست واقعیت مجازی معرفی کرد. این نسخه جدید که فایرفاکس رئالیتی (Firefox Reality ) نام گرفته است، مرورگری متن باز است که از حریم شخصی و خصوصی کاربرانش به شدت محافظت می‌کند و دارای چند پلت‌فرم است و از هدست واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در حال حاضر، امکان مشاهده و اجرای یک نمونه آزمایشی و اولیه از این مرورگر در هدست اچ تی سی وایو فوکوس وجود دارد اما امکان دسترسی عموم کاربران به آن هنوز فراهم نشده است. البته موزیلا هنوز از هدست‌هایی که از این نسخه پشتیبانی کنند، سخنی به میان نیاورده است.

هم اکنون شرکت‌های سازنده هدست واقعیت مجازی مرورگرهایی مخصوص پلت‌فرم های اختصاصی خود را توسعه و ارائه داده‌اند؛ به‌عنوان مثال، آکیولس یک مرورگر برای گیر وی‌آر منتشر کرده و گوگل نسخه‌ای آزمایشی از کروم برای دی‌دریم در نظر گرفته است؛ مایکروسافت نیز مرورگر اج را در صفحه‌ خانگی واقعیت ترکیبی ویندوز قرار داده است؛ واقعیت ترکیبی ویندوز مایکروسافت نیز از دستگاه‌های همچون هلولنز پشتیبانی می‌کنند. تمام این مرورگرها در واقع نمونه‌هایی برای واقعیت مجازی هستند.

حالا موزیلا می‌خواهد کاربرانی که مرورگر اینترنتی محبوب و پرطرفدار فایرفاکس بر روی رایانه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند، از فایرفاکس رئالیتی نیز بهره مند شوند.
کد مطلب: 52386
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام