۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۷

پیشتازی ابری؛ انتخاب استراتژی، عامل فاصله بین پیشتازان و عقب‌­افتاده­‌ها

ایتنا - شرکت‌ها به تدریج دلگرمی بیشتری به قابلیت‌های ابریشان پیدا می کنند.
پیشتازی ابری؛ انتخاب استراتژی، عامل فاصله بین پیشتازان و عقب‌­افتاده­‌ها
شرکت‌های مختلف به تدریج اطمینان و دلگرمی بیشتری به قابلیت‌های ابری خود پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، بر اساس گزارش CloudHealth Technologies از 550 مدیر ارشد فعال در فعالیت‌های ابری بنگاه‌های بزرگ بین‌المللی، 98% از مدیران ارشد آمریکای شمالی به سرعت در حال تولید اپلیکیشن‌های جدید ابری هستند.
با این حال، به نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها از قافله فناوری و استفاده از این فرصت طلایی، عقب مانده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ciodive، حدود یک سوم از پاسخ دهندگان گفته‌اند که هزینه‌کرد ماهانه آنها بین 5000 تا 19999 دلار بر روی زیرساخت ابری‌ آنهاست.
با این حال، بر اساس این گزارش، تنها 24% از «عقب‌مانده های» ابری، یا پاسخ دهندگانی که «بدترین نتایج» را داشته‌اند، در آمریکای شمالی گفته‌اند که هزینه‌کردهای مبتنی بر ابر قابل پیش‌بینی بوده است.

سه دغدغه اصلی پاسخ‌دهندگان آمریکای شمالی عبارت بوده‌اند از "امنیت و حریم خصوصی"، "پایداری و پیچیدگی" و نیز "پشتیبانی".
حتی پیشتازان بهره‌برداری از سرویس‌های ابری هم ممکن است عادت‌های بدی داشته باشند، از جمله غفلت از استفاده از ابر خودکار و بکارگیری و نگهداری زیرساخت ابری.
 


از سوی دیگر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچنان بدون مبانی ابر فعالیت می‌کنند. اگرچه، طبق این گزارش، 98% از پیشتازان ابری موافق این بودند که ابر به رشد درآمدها کمک نموده و مزیت رقابتی برای شرکت به دنبال دارد، اما تعهد کامل به تکنولوژی همچنان با مقاومت مواجه است.
 
به نظر کارشناسان، اختصاص بودجه هر چه بیشتر به ابر، اولویت اصلی بیش از یک سوم مجریان فنی است.
تا سال 2012 سازمان‌ها 75% از بار کاریشان را مبتنی بر راهکارهای SaaS قرار خواهند داد و راهکارهای IaaS و PaaS در رده‌های بعدی بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
 
مهاجرت به یک زیرساخت کاملاً دیجیتالی اغلب با مقاومت مواجه می‌شود. طبق این گزارش، بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که راهبرد ابری آنها به خاطر «ابتکارات ابری که از رویه‌های حاکمیت سازمانی پیروی نمی‌کرده‌اند» ممکن است با مخاطراتی مواجه شوند. ایجاد سطحی از شفافیت در میان مدیران درون سازمانی به تسهیل درک از مخاطره بزرگ‌تر کمک می‌کند.
 
تاکتیک دیگری که دپارتمان‌های IT می‌توانند برای کاستن از ریسک و دردسرها استفاده کنند، بهره‌گیری از یک استراتژی چندابری است.
بیش از 80% از سازمان‌ها در حال حاضر به طور متوسط از ابرهای عمومی و خصوصی استفاده می‌کنند.
تا زمانی که شرکت‌ها نتوانند به شکلی مناسب با پلتفرم‌های ابری در دسترس سازگاری بیابند، همچنان عقب‌مانده‌های دیجتال خواهند ماند.
 
کد مطلب: 52384
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام