کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد ۸۵۰۰ درصدی سرقت سکه‌های مجازی در سال ۲۰۱۷

سايت خبری ايتنا , 18 فروردين 1397 ساعت 13:26

ایتنا - این اتفاق موجب شد در فصل پایانی سال 2017 میلادی میزان سرقت پول‌های مجازی در اینترنت به بالاترین حد خود در تاریخ برسد.


شرکت ارائه دهنده خدمات امنیتی سیمانتک اعلام کرد فعالیت‌های سایبری مخرب برای شناسایی پول مجازی بزرگ‌ترین تهدید سال 2017 میلادی بوده است و خسارت‌های فراوانی را برجا گذاشته است.

به گزارش ایتنا به نقل از سی‌ان‌ان، به دنبال فزایش محبوبیت واحد پول مجازی بیتکوین و تلاش هرچه بیشتر کاربران برای دسترسی به آن، شرکت امنیتی سیمانتک اعلام کرد ردیابی و شناسایی سکه‌های مجازی در رایانه‌های مقصد که از این فرآیند به عنوان «کوین‌جکینگ» یا سرقت سکه‌های مجازی یاد می‌شود طی سال 2017 میلادی رشد 8500 درصدی داشته شد.

آن دسته از کاربرانی که اطلاع کافی ندارند بد نیست بدانند یک برنامه‌ ردیاب سکه‌های مجازی در اصل فایل یا اسکریپتی است که برای معدن‌کاوی و در اختیار گرفتن پول‌های مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجرمان سایبری بیش از هر زمان دیگر سراغ این قبیل تکنیک‌ها رفته‌اند و تلاش‌های آنها باعث شده است سریع‌تر و بیشتر از هر زمان دیگر به پول برسند.
این اتفاق موجب شد که در فصل پایانی سال 2017 میلادی میزان سرقت پول‌های مجازی در اینترنت به بالاترین حد خود در تاریخ برسد.

شرکت سیمانتک روی وبلاگ رسمی خود در این خصوص توضیح داد: «مجرمان سایبری از سیستم‌ها و ابزارهای ردیاب سکه‌های مجازی استفاده می‌کنند تا کنترل رایانه قربانی را در اختیار بگیرند و سپس با استفاده از فرآیندهای پردازش رایانه‌ای و سیستم‌های پردازش ابری اهداف خود را محقق می‌سازند تا پول مجازی را در اختیار بگیرند.»

شرکت امنیتی سیمانتک هشدار داد فقط کاربران خانگی مورد هدف این تکنیک‌های سرقت پول مجازی قرار نمی‌گیرند و در مقابل سازمان‌های بزرگ نیز از اهداف اصلی مجرمان سایبری در این اتفاقات هستند.
 


کد مطلب: 52353

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52353/رشد-۸۵۰۰-درصدی-سرقت-سکه-های-مجازی-سال-۲۰۱۷

ايتنا
  https://www.itna.ir