۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳

سیستم جدید مایکروسافت کارآمدتر از قوی‌ترین مترجم‌های انسانی

ایتنا - مایکروسافت پیش‌بینی می‌کند تکنیک جدید در آینده نزدیک برای ترجمه زبان‌های پیچیده‌تر از چینی با حروف گسترده هم به آن اضافه شوند.
سیستم جدید مایکروسافت کارآمدتر از قوی‌ترین مترجم‌های انسانی
گروهی از محققان در شرکت مایکروسافت موفق به ساخت سیستم مترجم جدیدی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی شده‌اند که به گفته آنها قادر است بهتر از انسان متن‌ها را ترجمه کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سی‌نت، این گروه به عنوان نخستین گام، سیستم مترجم زبان چینی به زبان انگلیسی مجهز به قابلیت یادگیری ماشینی و فناوری پردازش زبان طبیعی را ارائه و اعلام داشتند نتیجه ترجمه صورت گرفته توسط سیستم مذکور با ترجمه‌های انسانی برابری می‌کند.

لازم به ذکر است ترجمه‌های صورت گرفته با این سیستم، توسط اساتید و متخصصین حوزه ترجمه که به هر دو زبان مسلط بودند مورد تحلیل قرار گرفت.
این اساتید به صورت اختصاصی توسط مایکروسافت بکار گرفته شدند تا کیفیت ترجمه سیستم هوشمند را تشخیص دهند.

شرکت مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود پیش‌بینی نمود تکنیک مذکور در آینده نزدیک برای ترجمه دیگر زبان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد و حتی زبان‌های پیچیده‌تر با حروف گسترده نیز به آن اضافه خواهد شد.

گفته شده سیستم جدید مایکروسافت مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشین را در کنار تکنیک‌های هوش مصنوعی بکار گرفته است و مایکروسافت مجموعه این فناوری‌ها را تحت روش اختصاصی خود موسوم به «شبکه‌های عصبی عمیق» ارائه می‌کند تا ترجمه روان‌تر، قابل‌ فهم‌تر و دقیق‌تر از ترجمه‌های انسانی ارائه شود و متن نهایی نیاز به هیچ گونه ویرایش نداشته باشد.

گروه تحقیقاتی مایکروسافت که کارشناسانی از آمریکا و چین را شامل می‌شود توضیح داد که قابلیت‌های یادگیری ماشینی در این سیستم با بیش از دو هزار جمله کاملاً بی‌ربط و تصادفی مورد آزمایش قرار گرفته و در نهایت، ترجمه‌های بسیار قابل قبولی را ارائه نموده است.
 
کد مطلب: 52327
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام