۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۳

قربانیان حملات سایبری در سال 2017 خواهان اقدامات مؤثرتر متخصصان این حوزه هستند

ایتنا - شرکتهای تکنولوژی دارای مسئولیتی ذاتی برای حفاظت از عموم هستند زیرا در قبال ایجاد همان پلتفرمهایی که حمله کنندگان از آنها به عنوان ابزارهایی برای حملات استفاده می کنند مسئول هستند.
قربانیان حملات سایبری در سال 2017 خواهان اقدامات مؤثرتر متخصصان این حوزه هستند
شرکت‌های تکنولوژی دارای مسئولیتی ذاتی برای حفاظت از عموم هستند، چه در قبال ایجاد همان پلتفرم‌هایی که حمله‌کنندگان از آنها به عنوان ابزارهایی برای حملات استفاده می‌کنند، مسئولند.
برد اسمیت یکی از مدیران مایکروسافت در مصاحبه‌ای با Axios گفت که در سال 2017، WannaCry بزرگ‌ترین حمله سایبری جهانی بود که در آن، برای نخستین بار، یک بدافزار «همزمان جاهای بسیار زیادی را درگیر خود نمود.»
با این حال همچنان کاستی‌های متمایزی در روش‌های امنیت سایبری وجود دارند.
اسمیت همچنین گفت که قربانیان حملات سایبری 2017 «خواسته اند که سال 2018 سالی برای پاسخ دادن به این حملات باشد».
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت Ciodive، از دیدگاه اسمیت صنعت تکنولوژی دارای «نقشی اساسی» در حفاظت از عموم در برابر حملات سایبری است. در این راستا، شرکت‌های سیلیکون ولی باید راهکاری همکارانه را نه تنها با یکدیگر بلکه با نهادهای دولتی بیابند. 
 
حملات سایبری و تلاش‌ها برای حمله هر روز رخ می‌دهند. به عنوان مثال، بر اساس گزارش یک شرکت امنیتی، Windows Defender AV مایکروسافت با موفقیت «بیش از 80 هزار مورد» از انواع تروجان Dofoil را «که تکنیک‌های تزریق بین فرایندی پیشرفته و ویژگی‌های نفوذ و گریز را از خود بروز داده بودند» مسدود نمود.
حدود 73% از این تلاش‌های نفوذی در روسیه و 18 درصدشان در اوکراین بودند.
 
به نظر می‌رسد که جهان به اندازه کافی به تهدیدات امنیتیی نظیر WannaCry بی توجه بوده است. حملات از سوی نقش‌آفرینان دولتی در حال افزایش است و کشورها اغلب آنها را به دیگران نسبت می‌دهند.
 

در حملات ماه مه، دپارتمان امنیت داخلی از «شرکای صنعتی داخلی خود» خواست تا برای چاره‌جویی درباره این تهدید با ISPها، صنعت و دپارتمان‌های IT همکاری نمایند.
کاخ سفید بعدها فاش ساخت که مایکروسافت و فیس‌بوک از جمله شرکت‌هایی در این صنعت هستند که برای تضعیف و ناکارامد نمودن حملات سایبری، همکاری و  اقدام نموده‌اند.
 
الکس استاموس مدیر ارشد امنیت فیس‌بوک، پیشتر اعلام نموده بود که شبکه‌های اجتماعی هنوز به اهمیت مسئولیت خود در قبال امنیت واقف نیستند.
گفتنی است فیس‌بوک در انتخابات سال 2016، به خاطر اقداماتش با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.
 
در این میان، مدیران اجرایی مایکروسافت خواستار تدوین یک معاهده «ژنو دیجیتال» شده‌اند تا شرکت‌های تکنولوژی به عنوان «پزشکان امنیت سایبری» عمل نمایند.
این معاهده می‌تواند به یکپارچه‌سازی قوانین بین‌المللی برای رفاه سایبری کمک نماید.
 
به نظر کارشناسان دیر یا زود شرکت‌های عمده حوزه تکنولوژی به طور نسبی ارزش قوت کسب‌وکار خود را در امنیت سایبری مشتریان درک خواهند نمود.
 
کد مطلب: 52269
برچسب ها: حمله سایبری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام