کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط سامسونگ:

رونمایی از SSD سی ترابایتی که 12 هزار ساعت ویدئوی HD را ذخیره می‌کند

سايت خبری ايتنا , 22 اسفند 1396 ساعت 20:29

ایتنا - سامسونگ باری دیگر دست به رکوردشکنی زد، اینبار با یک درایو دیسک حالت جامد (SSD) که حجم عظیم 30 ترابایتی در یک فرمت استاندارد گنجانده است.


 
سامسونگ باری دیگر دست به رکوردشکنی زد، این بار با یک درایو دیسک حالت جامد (SSD) که حجم عظیم 30 ترابایتی در یک فرمت استاندارد گنجانده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از سایت اینکوایرر، این دیسک 2.5 اینچی PM1643 نامیده می­‌شود که با هدف عرضه به شرکت‌های بزرگ ساخته شده، و از یک رابط SCSI ضمیمه شده سریالی (SAS) استفاده می کند؛ از این بابت دلیلی برای ذوق زده شدن کاربران عادی وجود نخواهد داشت چون هنوز نوبت به آنها نرسیده است.
علاوه بر این، ابعاد آن در حد یک درایو 2.5 اینچی معمول در 10 سال پیش است، و به همنی خاطر احتمالا نمی‌تواند به هیچ شکلی در یک PC مدرن جای بگیرد.
 
کندی در عملکرد این درایو دیده نمی شود، چرا که سرعت خواندن آن  2100MB/sو سرعت نوشتن آن  1700MB/s است، که در مقایسه با کامپیوترهای خانگی فعلی تفاوت فاحشی دارد.
 
برای اینکه تصور خوبی از آن داشته باشید، کافیست در نظر بگیرید که اگر بخواهید بی وقفه در آن ویدئوهای HD بریزید، پُر شدنش حدود یک سال و نیم طول خواهد کشید؛ هرچند که با این وضعیت تا آن زمان از بیخوابی جان باخته‌اید!
 
ضمنا  40,000/50,000 R/W IOPSاست و زمان متوسط بین خطاهای آن دو میلیون ساعت است.

 
این نشان از عزم این شرکت کره‌ای است، که وعده SSDهای مبتنی بر SAS بیشتری را در این فرم فاکتور تا انتهای سال 2018 داده است.
این محصول درست دو سال پس از SSD 16 ترابایتی این شرکت، و زودتر از موعد، عرضه می شود.
 
جائسو هان، معاون مدیر عامل در امور فروش مموری و تیم بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، گفت: «ما با عرضه SSD 30.72TB باری دیگر از مرز ظرفیت ذخیره‌سازی سازمانی گذشتیم، و در طی این فرایند، افق‌های جدیدی را برای سیستم‌های ذخیره‌سازی ظرفیت فوق بالا گشودیم.»
 
وی افزود: «سامسونگ با قدرت به تامین تقاضاهای سوق یافته به سمت SSDهای بالای 10 ترابایتی ادامه می‌دهد و همزمان استفاده از راهکارهای ذخیره‌سازی نوآورانه‌مان را در عصر جدید سیستم‌های سازمانی شتاب می­‌بخشیم.»
 
برنامه‌ریزی برای ساخت ورژنهای 16.36، 7.63، 1.92 ترابایتی و 960 و 800 بایتی در حال انجام است.
این دستگاه از 32 تا از بسته‌های NAND یک ترابایتی این شرکت استفاده می‌کند، که هر یک از 16 لایه با تراشه‌های V-NAND 512 گیگابیتی تشکیل یافته‌اند.
 
این دستگاه ضمانت پنج ساله بر مبنای یک نوشتن کامل در روز دارد که باعث می‌شود برای دیتاسنترها بسیار خوب باشد، ولی به نظر ما لازم است همیشه به خاطر داشته باشیم که این تکنولوژی قابل انتقال است، و بالاخره روزی سر از کامپیوترهای خانگی شما در خواهد آورد.
 
همچنین، با توجه به روند قیمت تراشه‌ها، دیری نخواهد پایید که این امکانات با قیمت‌هایی مقرون به صرفه در اختیار همگان قرار خواهند گرفت.
 


کد مطلب: 52237

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52237/رونمایی-ssd-سی-ترابایتی-12-هزار-ساعت-ویدئوی-hd-ذخیره-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir