کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا چندابری شدن راهکار مناسبی است؟

19 اسفند 1396 ساعت 13:22

ایتنا - به طور متوسط، شرکت‌ها از حدود 5 سرویس ابرهای خصوصی و عمومی برای اجرای اپلیکیشن‌ها و تجرب با سرویس‌های جدید استفاده می‌­کنند.



بر اساس گزارش «وضعیت ابر 2018» سایت Rightscale، بیش از 80% از شرکت‌ها از یک استراتژی چندابری استفاده می‌­کنند که معمولاً از یک مدل ابری هبریدی تشکیل شده و متکی بر ابرهای عمومی و خصوصی است.
این گزارش مبتنی بر تحقیقی است که بر روی حدود هزار مجری فنی و دست‌­اندرکار ابری صورت گرفته است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سایت ciodive، به طور متوسط، شرکت‌ها از حدود 5 سرویس ابرهای خصوصی و عمومی (به طور دقیق 4.8) برای اجرای اپلیکیشن‌ها و تجربه کار با سرویس‌های جدید استفاده می‌­کنند.
افزایش استفاده از ابر، منجر به جذب سرمایه‌­گذاری‌های بیشتر شده است.
در حال حاضر، یک پنجم از بنگاه‌ها برای بیش از دو برابر کردن هزینه‌­کردها برنامه­‌ریزی نموده‌­اند و بر اساس این گزارش، 17 درصد دیگر، انتظار افزایش هزینه‌­کردهای ابری را به میزان 50 تا 100 درصد دارند.

اگرچه امنیت، همچنان دغدغه اصلی برای نحوه رویکرد سازمان‌ها به ابر به شمار می‌­رود، لیکن سه چهارم از پاسخ‌دهندگان با چالش‌هایی در مدیریت هزینه‌­کردهای ابری مواجهند.
بهینه‌­سازی استفاده از ابر موجود، اولویتی برای اکثریت پاسخ‌دهندگان است، به ویژه از این جهت که کاربران 35 درصد از هزینه‌­ انجام شده برای بهره‌برداری از سامانه‌های ابری را در عمل هدر می‌­دهند.
 

فضای ابری

با اینکه رقابت موجود در بازار ابری وسوسه‌­انگیز است، اما سازمان‌ها را با چالش پیاده‌­سازی یک استراتژی ابری نتیجه‌­بخش رودررو ساخته که اغلب کمتر بدان توجه می‌­شود.
به منظور حفظ قدرت رقابتی با رقبا، ارائه‌دهندگان سرویس ابری به سرعت تلاش نموده­‌اند که سرویس‌های جدید و متعددی را ارائه نموده و قیمت‌ها را تعدیل کنند تا از این طریق، مشتریان بتوانند سرویس‌های ابری را ظرف چند دقیقه یا چند ثانیه خریداری نمایند.

به عنوان مثال، AWS آمازون این امکان را برای مشتریان فراهم ساخته تا متوجه شوند چه میزان بهره‌­برداری از سرویس ابری داشته­‌اند؛ این امکان، سالانه 500 میلیون دلار برای این شرکت، هزینه در بر دارد.
لیکن این حجم از انتخاب می‌­تواند مشتریان ابری را سردرگم‌­ کند.
سازمان‌ها با چالش‌هایی در زمینه توانایی مدیریت بارهای کاری مواجهند، به ویژه با سرویس‌هایی که بر روی ابرهای متعدد پخش شده­‌اند. هر دپارتمان در یک شرکت ممکن است استفاده متفاوتی از این ابر داشته باشد که گاهی ممکن است منتج به سرمایه­‌گذاری‌های بیش از حد و بی‌جهت برای سرویس ابری شود.

اگرچه شرکت‌ها به دنبال سرمایه‌­گذاری بیشتر در سرویس‌های ابری هستند، افزایش هزینه‌­کردها تنها در صورتی مثمرثمر واقع می‌­شود که شرکت‌ها درک کنند هزینه­‌کرد برای چه چیزی است.

از منظر کارشناسان، ویژگی چندابری برای سازمان‌هایی مفید است که به دنبال سرویس ابری با بیشترین تطابق با نیازهای کسب‌وکارشان می‌گردند. چه این کار آنالیز داده‌­ها باشد یا یادگیری ماشینی و یا ذخیره‌­سازی ابری برای داده‌­های تاریخی.
با این حال، آنچه اهمیت دارد این است که هر مورد جدید استفاده از ابر به خوبی مستندسازی شده و در استراتژی فنی جامع یک شرکت گنجانده شود.
 


کد مطلب: 52194

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52194/آیا-چندابری-شدن-راهکار-مناسبی

ايتنا
  https://www.itna.ir