کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توافق جدید دراپ‌باکس و گوگل

13 اسفند 1396 ساعت 15:08

ایتنا - کاربران سایت ذخیره‌سازی مشهور دراپ‌باکس، قادر خواهند بود که فایل‌های جی سوییت را مستقیما در داخل دراپ‌باکس باز نموده و مشاهده نمایند. 



 شرکت دراپ‌باکس به تازگی اعلام کرده قصد دارد با غول اینترنتی گوگل در زمینه سازگاری متقابل با جی‌سوئیت برای نخستین بار همکاری کند.

به گزارش رایورز این تفاهم برای همکاری، بسیار مهم تلقی می‌شود، چرا که نحوه عملکرد کاربران محصولات گوناگون گوگل را تغییر می‌دهد.
مطابق بخشی از جزئیات منتشره از این توافق، کاربران محصولات مشهور گوگل از جمله «جیمیل»، «داکس»، «شیتس»، «اسلایدس» و همچنین «هنگ‌اوتس» قادر خواهند بود از این پس و هنگام کار،‌ به جای استفاده از فضای ذحیره‌سازی گوگل درایو، در صورت تمایل از دراپ‌باکس استفاده نمایند.

از سوی دیگر و مطابق این توافقنامه، کاربران سایت ذخیره‌سازی مشهور دراپ‌باکس، قادر خواهند بود فایل‌های جی‌سوئیت را مستقیماً در داخل دراپ‌باکس مشاهده نمایند. 
البته در گامی فراتر و در نسخه تجاری دراپ‌باکس، کاربران با دسترسی مدیریت، می‌توانند نحوه و مراتب دسترسی دیگر کاربران به این انواع فایل‌های گوگل از قبیل داکس، شیتس و اسلایدز را در داخل دراپ‌باکس تعریف و مدیریت نمایند.

تونی لی، معاون بخش مهندسی شرکت دراپ‌باکس در این خصوص گفت: «تمایل داریم تسهیلاتی برای کاربرانمان فراهم نماییم تا با ابزارها و نرم‌افزارهای مورد علاقه‌شان به سرعت و سهولت هر چه تمام‌تر کار کنند و هیچ‌گونه محدودیتی در داخل دراپ‌باکس نداشته باشند.»

همچنین به گفته وی: «این همکاری با بخش فضای ابری شرکت گوگل، در حقیقت یک گام دیگر در جهت ایجاد یک فضای یکپارچه برای محتوا و گفت‌وگوهای مختلف کاربران با انواع مختلف نرم‌افزارهاست.»
وی همچنین افزود: «این مشارکت برای دراپ‌باکس بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود، زیرا می‌تواند هر چه بیشتر با همکاری شرکت بزرگی چون گوگل، به برداشتن موانع و نیز حذف سدها اقدام نماید تا کاربران بتوانند نهایت استفاده را از این فضا -بدون محدودیت- ببرند.»

مطابق جزئیات بیشتر این تفاهم‌نامه، دراپ‌باکس نیز متعهد شده است یکپارچه‌سازی بیشتر و نیز سازگاری مطمئن‌تری با گوگل را درون فضای ذخیره‌سازی کاربران خود انجام دهد، بگونه‌ای که کاربران قادر باشند به سهولت لینک فایل‌های موردنظر خود را در داخل جیمیل به دیگران بفرستند، به همان ترتیب که پیش‌تر این کار را در داخل گوگل درایو انجام می‌دادند.
 


کد مطلب: 52150

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52150/توافق-جدید-دراپ-باکس-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir