۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

مایکروسافت و ارتقای وجهه هوش مصنوعی و ابزارهای تشخیص تصویر

ایتنا - هوش مصنوعی اصطلاح گسترده‌ای است که طیف زیادی از تکنولوژی‌ها را دربرمی‌گیرد، اما شاید مهم‌ترین مثال‌های آن، اپل سیری و مایکروسافت کورتانا باشد.
مایکروسافت و ارتقای وجهه هوش مصنوعی و ابزارهای تشخیص تصویر
مایکروسافت اعلام نمود بهبودهایی را در ابزارهای هوش مصنوعی خود صورت داده و قصد دارد این کار را از طریق تمرکز بر تشخیص چهره، طبقه‌بندی سفارشی تصویر و شناخت نهادهای مهم انجام دهد.
هدف از طراحی سه سرویس بروزرسانی‌شده- Custom Vision Service، Face API و Bing Entity Search- آسان‌تر نمودن استفاده از هوش مصنوعی برای شرکت‌هایی است که نمی‌توانند از یک دانشمند علوم داده استفاده کنند. تعداد متخصصان هوش‌مصنوعی در حال حاضر بسیار محدود بوده و پرداختی به این افراد نیز کم نیست.

به گزارش ایتنا از رایورز دانشگاه هوش مصنوعی مایکروسافت یکی از چندین طرحی است که این شرکت برای مقابله با کمبود نیروی ماهر در زمینه هوش مصنوعی در نظر دارد و این در حالی است که رقابت شدیدی میان شرکت‌های فناوری برای استخدام افراد نخبه و زبده در این زمینه وجود دارد.
 
Custom Vision Service در حال حاضر در حالت بتای عمومی است و به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا ابزارهای طبقه‌بندی تصویر را بکار گرفته و نیازی به ساخت مدل‎های هوش مصنوعی نداشته باشند. مایکروسافت، استفاده از این برنامه را در حالت پیش‌نمایش عمومی قرار داده است.

مدل‌هایی که با استفاده از Custom Vision Service ساخته می‌شوند، از فضای ابری مایکروسافت نشأت می‌گیرد. Face API مایکروسافت نیز بروزرسانی شده و امکان تشخیص چهره و تمایز میان افراد مختلف را در اختیار میلیون‌ها کاربر خود قرار می‌دهد.
 
هوش مصنوعی، اصطلاحی گسترده است که طیف زیادی از تکنولوژی‌ها را دربرمی‌گیرد، اما شاید مهم‌ترین نمونه آن، اپل سیری و مایکروسافت کورتانا باشد.
اما افق هوش مصنوعی گسترده‌تر بوده و تکنولوژی‌هایی نظیر پردازش طبیعی زبان و توانایی یادگیری ماشین است که این خود نیز کاربردهای زیادی از جمله شخصی‌سازی محصول، جلوگیری از حملات سایبری، تحقیقات پزشکی و حتی پیشگویی پیش‌بینی آینده را دربردارد.
 
کد مطلب: 52140
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام