۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۲

اینستاگرام مچتان را می‌گیرد!

ایتنا- کاربران معتقدند عکس گرفتن از استوری‌هایی که در اینستاگرام قرار می‌دهد، حریم خصوصی آنها را به خطر می‌اندازد.
اینستاگرام مچتان را می‌گیرد!


اینستاگرام از این پس به منظور ارتقاء و حفظ حریم شخصی کاربرانش، گرفتن اسکرین شات از استوری‌های کاربران را به آنها گزارش می‌دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، استوری‌های اینستاگرام این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا در طول مدت یک شبانه روز ( ۲۴ ساعت) اتفاقات و پست‌های خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و این تصاویر و ویدیوها نیز پس از گذشت ۲۴ ساعت، ناپدید شده و از بین خواهند رفت. اما طبق گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی، از آنجا که برخی از کاربران این پست‌ها و تصاویر را نمی‌توانند به مدت طولانی‌تری مشاهده کنند، از روی استوری‌های دوستانشان اسکرین‌شات می‌گیرند.

بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که این امر می‌تواند حریم شخصی آنها را به چالش کشانده و موارد امنیتی و خصوصی آنها را تهدید کند چراکه برخی از کاربران با تهیه اسکرین شات از تصاویر منتشر شده برروی استوری‌ها سوءاستفاده می‌کنند.

حالا با زیاد شدن گزارش‌های این‌چنینی، شبکه اجتماعی اینستاگرام تصمیم گرفته است که هرگاه کسی از روی استوری کاربران اسکرین شات بگیرد، وی را از این موضوع با ارسال پیام اعلانی مطلع و آگاه خواهد کرد.

قابلیت مذکور باید توسط کاربران در تنظیمات حساب کاربری آنها فعال‌سازی شود و بدین ترتیب کاربران می‌توانند با مشاهده گزینه کوچکی که به صورت پرتوی نور خورشید نمایش داده می‌شود، از گرفتن اسکرین شات توسط کاربران مطلع شوند. بنابراین کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود آن دسته از افرادی را که احتمال دارد از تصاویرشان سواستفاده کنند، شناسایی کنند.

هرچند که این قابلیت هم اکنون در حال تست و آزمایش است، اما به نظر می‌رسد پس از طی موفقیت‌آمیز آزمایش‌های صورت گرفته، قابلیت مذکور هرچه زودتر به این شبکه اجتماعی افزوده شود تا بتواند در حفظ حریم شخصی کاربران نقش مهمی را ایفا کند.
کد مطلب: 52012
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام