۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳

آمازون، قصد دارد که یک سرویس تحویل راه‌اندازی کند

ایتنا- بر اساس گزارش‌های موجود، آمازون قصد داردکه یک سرویس تحویل راه اندازی کند تا از این طریق با UPS و FedEx رقابت کند.
آمازون، قصد دارد که یک سرویس تحویل راه‌اندازی کند
شرکت آمازون اخیرا تصمیم گرفته است که سفارش‌های تحویلی را هم خودش انجام دهد و کالای مورد نیاز را خودش به دست مشتریان برساند.
قرار است که این برنامه برای بار نخست در شهر لس‌آنجلس راه‌اندازی شود و بعد از آن در سایر نقاط جهان هم پیاده شود.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم هر چند قبلا، تحویل محصولات آمازون توسط طرف‌های ثالث انجام می‌شد، اما گفته می‌شود که این سرویس جدید تحویل باعث می‌شود که شرکت آمازون به یک رقیب جدی برای دو شرکت‌ بزرگ در این زمینه تبدیل شود.
این شرکت‌ها، UPS و FedEx نام دارند. البته هیچ‌یک از این دو شرکت هنوز نظری در این مورد، ارائه نکرده‌اند. گفتنی است که خود شرکت آمازون هم جزئیات برنامه‌های خود در این خصوص را مطرح نکرده است.
 
این ایده با ارائه و انتقال کالاها آغاز می‌شود و با این کار دیگر نیازی به کمک گرفتن از شرکت‌های تحویل کالا نمی‌باشد. جالب اینکه پس از مدتی، این سرویس(یعنی تحویل کالا به مشتری) در تمامی کسب و کارها حضوری پررنگ خواهد داشت و فقط به سایت آمازون محدود نخواهد بود و افراد و کسب و کارهای مختلف می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

بنظر کارشناسان آمازون سال‌هاست که می‌کوشد تا نقش خود را در زمینه لجستیک پررنگ‌تر کند. این شرکت با ایجاد تعداد بی‌شماری از مراکز توزیع و سعی در ارائه خدمات تحویل و انجام عملیات آزمایشی می‌کوشد خود را وارد چرخه فرآیند تحویل نماید تا بتواند خدمات را به شکلی سریع‌تر به دست مشتریان برساند و از این طریق خدمات بهتری ارائه نماید.
 
با این وجود، راه‌اندازی شبکه تحویل کالا در سراسر آمریکا دشوار خواهد بود. شرکت‌های پستی مانند FedEx و UPS چندین دهه برای به وجود آوردن این شبکه وقت و هزینه صرف کرده‌اند، به علاوه ایجاد چنین شبکه‌ای مستلزم سرمایه‌گذاری زیادی است.
همچنین توسعه شبکه پستی و حفظ روابط تجاری با این دو شرکت پستی می‌تواند چالشی بزرگی را پیش‌روی آمازون قرار دهد.
 
آمازون قصد دارد با کاهش هزینه‌های حمل کالا، در بازار حمل و نقل کالا، برتری پیدا کند. این نشان می‌دهد که آمازون آماده است تا با پذیرش ضرر اولیه به یک بازیگر قدرتمند در این حوزه مبدل شود.
 
کد مطلب: 51996
برچسب ها: آمازون
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام