کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نقش مهم رگ‌های کف دست در احراز هویت در ویندوز 10 پرو

22 بهمن 1396 ساعت 16:26

ایتنا - فوجیتسو با همکاری مایکروسافت فناوری احراز هویت با کف دست را در ویندوز ۱۰ پرو ارائه خواهد کرد.





درحال حاضر این فناوری در محیط‌های اداری استفاده می‌شود و به عنوان جایگزین دوربین های مادون قرمز و اسکنرهای اثر انگشت به کار می‌رود. اما اکنون Windows Hello به طور رسمی از آن پشتیبانی می‌کند.
در حقیقت ویندوز هلو مجهز به فناوری شناسایی صورت است و با استفاده از دوربین های مادون قرمز هویت کاربر را احراز می کند. به این ترتیب کاربر بدون نیاز به پسورد می‌تواند به ویندوز ۱۰ دسترسی یابد.
اما در این میان اسکنرهای اثر انگشت نیازمند دستگاه خاصی هستند. در هر دو مورد صورت و انگشت الگوهای یگانه‌ای برای احراز هویت ویندوز ۱۰ فراهم می‌کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، در فناوری فوجیتسو فقط کافی است کاربر کف دست خود را روی یک حسگر قرار دهد. رگ‌های کف دست یک نقشه خاص ایجاد می کنند. از آنجا که رگ‌های خونی زیر پوست قرار دارند، تقلید از آنها تقریبا غیر ممکن است.
حسگر خوانش کف دست اشعه‌های مادون قرمز به پوست می‌تاباند. هموگلوبین خون در رگ‌ها این اشعه‌ها را دریافت می‌کنند، در نتیجه این روند الگوی سیاهی به وجود می‌آید که ویندوز هلو آن را ذخیره می‌کند و هنگامی که کاربر بخواهد از ویندوز ۱۰ استفاده کند،  ویندوز هلو اثر کف دست وی را با الگوی ذخیره شده مقایسه می‌کند.

در حال حاضر دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ پرو که از فناوری فوجیتسو استفاده می کنند، فقط برای ادارات عرضه می‌شوند.
 فوجیتسو هنوز اشاره نکرده این فناوری را در اختیار تولید کنندگان دیگر پی.سی برای به کارگیری در دستگاه‌های ویندوز محور قرار می‌دهد یا خیر.


کد مطلب: 51993

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51993/نقش-مهم-رگ-های-کف-دست-احراز-هویت-ویندوز-10-پرو

ايتنا
  https://www.itna.ir