کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویندوز ۷ صدرنشین غیرمنتظره بازار سیستم‌های عامل

21 بهمن 1396 ساعت 11:40

ایتنا – آمار و ارقام مربوط به سیستم‌های عامل نشان از این دارد که سیستم عامل ویندوز 7 شرکت مایکروسافت با برتری بر ویندوز 10، پرکاربرترین سیستم عامل موجود در جهان است.


آمار و ارقام مربوط به سیستم‌های عامل نشان از این دارد که سیستم‌ عامل ویندوز 7 شرکت مایکروسافت با برتری بر ویندوز 10، پرکاربرترین سیستم‌ عامل موجود در جهان است.
 
بر اساس گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، سیستم‌های عامل نقش برجسته‌ای در دنیای امروزی ما دارند و به همین دلیل نیز آمار محبوب‌ترین و پرکاربرترین سیستم‌های عامل جهان به امری مهم تبدیل شده است.
در این میان می‌توان گفت که صدرنشین سال 2017 برای بسیاری از افراد غافلگیر کننده بوده است. ویندوز7 توانسته است تا با  مالکیت نزدیک به 40 درصدی خود بر بازار به پرکاربرترین سیستم‌عامل سال بدل شود.
 
البته بسیاری از کارشناسان می‌دانستند که یک سیستم‌عامل دسکتاپی موفق به کسب این عنوان می‌شود، اما بیشتر آنها انتظار داشتند که آخرین نسخه از ویندوز بتواند به چنین دستاوردی برسد.
 

 
 
آمار ویندوز 10 بسیار نزدیک به ویندوز 7 است و این امر موجب شده است که نزدیک به سه‌چهارم بازار در اختیار این دو سیستم‌عامل باشد.
 
در میان سیستم‌های عامل همراه نیز سیستم‌عامل iOS  نسخه 11 با بهترین آمار ممکن روبرو بوده و رقم چشمگیر نزدیک به 10 درصد را در اختیار خود داشته است.
 
در میان نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید نیز اندروید اوریو با مالکیت نزدیک به 1 درصدی خود بسیار ناامیدکننده ظاهر شده است و نشان از توزیع ضعیف آخرین نسخه از سیستم‌عامل همراه گوگل دارد.
 


کد مطلب: 51985

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51985/ویندوز-۷-صدرنشین-غیرمنتظره-بازار-سیستم-های-عامل

ايتنا
  https://www.itna.ir