۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰

روحانی: دوره فیلتر کردن سایت یا حذف دیش‌ها گذشته است

ایتنا - روحانی: باید نسل جوان‌مان که امروز ۷۰ درصد جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهد و افکار و راهی که آنان توصیه می‌کنند را بشنویم و بپذیریم.
روحانی: دوره فیلتر کردن سایت یا حذف دیش‌ها گذشته است
حسن روحانی رییس جمهور در نشست خبری خود به موضوعات مختلف اتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و جهان پرداخت.

وی در ابتدا با تاکید بر اینکه آن روز که انقلاب اتفاق افتاد نسل جوان‌مان کمتر از هفت میلیون از جمعیت را تشکیل می‌داد، اظهار کرد: باید نسل جوان‌مان که امروز ۷۰ درصد جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهد و افکار و راهی که آنان توصیه می‌کنند را بشنویم و بپذیریم. تنها شنیدن هم کافی نیست، جوانان نمی‌خواهند ما فقط صدای آنها را بشنویم. آنها دارای افکار و ایده‌هایی هستند و دنیای جدید را می‌بینند و پیشنهاد و سخنی دارند که ما باید پیشنهادهای آنان را بشنویم و مطالعه کنیم و با آنها به گفت‌وگو بنشینیم.
رییس‌جمهور ادامه داد: راهی که آنها پیشنهاد می‌کنند و مسیری که می‌پسندند باید در اراده و خواست حاکمیت همواره تاثیرگذار باشد. جوانان هم شنیدن صدایشان و هم اثرگذاری فکرشان را در حاکمیت خواستارند چرا که آنان اکثریت جامعه ما هستند و آن روز که انقلاب پیروز شد جوانان ما کمتر از هفت میلیون بودند اما امروز ۲۵ میلیون نفر از جمعیت ما را جوانان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایتنا، رییس جمهور در بخشی از سخنان خود به مقوله فضای مجازی و اهمیت آن اشاره کرد.
روحانی در پاسخ سوالی این خصوص گفت: در کل، بحث شبکه یا فضای مجازی، فضای اینترنت، یک بحث بسیار مهمی برای ما است. فضای مجازی برای ما که در حال حرکت به سمت دولت الکترونیک هستیم، بسیار اهمیت دارد. در این فکر هستیم که جامعه ما بتواند ارتباط بهتری با دنیا داشته باشد. اطلاعات و دانش روز دنیا را کسب کند و همچنان که اشاره کردید در مسأله مشاغل و اشتغال بسیار مهم است.
رییس جمهور افزود: در گفت‌وگوی تلویزیونی اشاره کردم، وزیر ارتباطات به من اعلام کرد که در 2 سال گذشته 200 هزار شغل در فضای مجازی بوجود آمده یا به تعبیر او موبایل محور است. الان در حال گسترش نسل سه و چهار شبکه تلفن همراه تقریباً ‌در سراسر کشور هستیم. هر استانی می‌رویم شهرهای جدیدی زیر پوشش قرار می‌گیرد.

روحانی اظهار داشت: اهدافی که داریم، هم اهداف فرهنگی و هم اهداف اجتماعی و هم اهداف اقتصادی و هم اهداف سیاسی است. شما الان می‌بینید رییس جمهور آمریکا یک توئیتی انجام می‌دهد درباره سیاست خارجی، بعد شما می‌بینید میلیون‌ها پاسخ داده می‌شود و گاهی عقب‌نشینی و از مردم یا از مسلمان‌ها عذرخواهی می‌کند. این نشان این است که این فضا در دنیای سیاست خارجی یک بازیگر عمده شده است.
رییس جمهور تصریح کرد: در سیاست داخلی، فضای مجازی یک بازیگر عمده در مسایل اقتصادی است. روز به روز آثار این شبکه‌های اجتماعی که شما اشاره کردید بیشتر خواهد شد. دولت مصمم است که هم در زیرساخت و هم در زمینه محتوا و هم در زمینه پلت‌فرم‌هایی که نیاز داریم به سمت توسعه حرکت کنیم. به همین دلیل شما می بینید هم پهن‌باندها و هم پهنای باند نسبت به اول دولت یازدهم گسترش قابل توجهی پیدا کرده است.

روحانی خاطرنشان کرد: حاصل این اقدامات سهولتی است که امروز مردم برای دسترسی نسبت به گذشته دارند. شما گاهی وقت‌ها چند دقیقه معطل می‌شدید برای دانلود کردن یک فیلم کوتاه، اما الان می‌بینید چند ثانیه به جای چند دقیقه وقت می‌گذارید. الان دیگر کسی حوصله و فرصت ندارد که نیم ساعت معطل شود برای اینکه بخواهد یک اثری را، یک اثر فرهنگی را مشاهده کند و ببیند. اینها همه کاری است که انجام گرفته است.
رییس جمهور گفت: در زمینه زیر ساخت کار بسیار خوبی در کشور انجام گرفته است. در شبکه ملی که ما آن را دنبال می‌کنیم، قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است. این نکته را می‌خواهم بگویم، دولت مصمم است هم شبکه‌های اجتماعی داخلی و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت بکند و هم معتقد است در این زمینه انحصار معنا ندارد. اگر بنا باشد که یک اپلیکیشن و یا پیام‌رسانی بیاید و همه فضا منحصراً در اختیار آن باشد، این به نفع کشور ما نیست، انحصار نادرست است.

روحانی اضافه کرد: باید شبکه‌های مختلف خارجی، داخلی، اپلیکیشن‌های مختلف، پیام‌رسان‌های مختلف حضور داشته باشند و مردم از آنها استفاده کنند و آثار اصلی‌اش آثار فرهنگی و اجتماعی و ایجاد شغل است. این نکته را اضافه کنم؛ در فضای مجازی عمدتاً محتوا را خود ما درست می‌کنیم. پلت‌فرم است که آمده است. این ما و نسل جوان و جوان‌های ما، همه آنهایی که معتقد به انقلاب هستند و به هویت ایرانی و اسلامی خودشان ارج می‌نهند، بیایند با همه توانشان در این فضا فعالیت کنند.
رییس جمهور اظهار داشت: اگر به داخل این فضا بیاییم و از همه توان‌مان استفاده کنیم، این فضا برای ما چالش و تهدید نمی‌شود، تبدیل به فرصت می‌شود. باید فضای مجازی را به فرصت بزرگ برای نسل جوان‌مان تبدیل کنیم.

روحانی افزود: دیگر آن دوره‌ای که بگوییم این را ببندیم، آن را فیلتر کنیم، آن یکی را از پشت بام بیندازیم پایین- مقصودم دیش است نه آدم!- دیگر این کلاً دوره‌اش گذشته است و ما باید برویم سوادآموزی کنیم در زمینه فضای مجازی که جوان‌های ما چگونه از این فضا به نحو احسن برای خودشان، خانواده و کشور استفاده کنند.
 
کد مطلب: 51970
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام