کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

علت حذف غیرمنتظره تلگرام از اپ‌استور

17 بهمن 1396 ساعت 10:14

ایتنا - اپل علت حذف ناگهانی اپلیکیشن تلگرام از فروشگاه اپ استور خود را انحرافات اخلاقی و سوءاستفاده جنسی از کودکان اعلام کرده است.




 

هفته گذشته بود که اپل به طور کاملا ناگهانی و غیرمنتظره اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را از فروشگاه  اینترنتی و آنلاین اپ استور حذف کرد. حالا این شرکت در پاسخ به یکی از ایمیل‌های وب سایت معروف ۹to۵Mac، علت این اقدام را محتوای نامناسب، انحرافات اخلاقی و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده جنسی از کودکان تشریح و بیان کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت که از سیاست‌گذاری‌های سخت‌گیرانه‌ای تبعیت می‌کند، تاکید کرده که بلافاصله پس از مشاهده هرگونه محتوای نامناسب و متضاد با سیاست‌های فروشگاه اینترنتی اپ استور، هر اپلیکیشنی که باشد باید به سرعت حذف شده و از دسترس کاربران خارج شود.

طبق گزارش‌های بدست آمده، این شرکت پس از آنکه در اقدامی سریع و بدون توضیح، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام و تلگرام‌ایکس را از اپ استور حذف کرد، با انتشار یک هشدار به قانون گذاران و مقامات ایالات متحده آمریکا و همچنین به کاربران اعلام کرده است که بسیاری از افراد سودجو و مجرمان سایبری به انتشار محتوای نامناسب و غیراخلاقی برای کودکان در فضای این پیام‌رسان اقدامات تخلف آمیزی کرده بودند و آنها را در معرض سوءاستفاده جنسی قرار می‌دادند.

پاول دوروف  - مدیر عامل پیام رسان تلگرام - که هفته گذشته با این اقدام غیر منتظره اپل غافلگیر شده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد:" پس از آنکه شرکت آمریکایی اپل ما را از چنین اتفاقی آگاه و مطلع کرد، با اینکه در ساعات اولیه هنوز دقیقا مشخص نبود که دلیل این کار چیست، ما تصمیم گرفتیم که با ابزارهای تخصصی و محافظتی امنیت سایبری پیام‌رسانمان را افزایش داده و جلوی تخلفات برخی را از این فضای مجازی بگیریم".

یک روز بعد از بیانیه فوق، هر دو اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام و تلگرام‌ایکس به فروشگاه آنلاین و اینترنتی اپ استور اپل بازگشتند.

البته تلگرام نخستین اپلیکیشنی نیست که به چنین مسائلی متهم می‌شود، بلکه در سالهای اخیر تحت تاثیر جریان‌های مختلف سیاسی و اخلاقی بسیاری که در فضای باز شبکه‌های اجتماعی رخ داده است، به نظر می‌رسد دقت و توجه بیشتری هم از سوی دولت‌ها و هم سوی خود شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی در جهان برروی فعالیت‌های مجرمانه و تخلف آمیز صورت گرفته است و به عبارتی دیگر می‌توان گفت که تمامی شبکه‌های اجتماعی زیر ذره‌بین منتقدان، دولت‌ها و غول‌های تکنولوژی قرار گرفته‌اند.

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام همچون برخی دیگر از پیام‌رسان‌های امن در جهان از آنجا که از سیستم‌های فناوری رمزنگاری پیشرفته‌ای بهره می‌برند، کاربران و جریان‌های بسیاری با سوءاستفاده از این فضای باز و امن اجتماعی به فعالیت‌های غیراخلاقی و ترویج خشونت جنسی علیه کودکان اقدام می‌کنند.
کمتر از یک ماه پیش بود که گوگل، بیش از ۶۰ اپلیکیشنی را که کودکان را در معرض تصاویر غیراخلاقی و سوءاستفاده جنسی از آنها قرار می‌داد، از فروشگاه اینترنتی پلی استور خود حذف کرد.


کد مطلب: 51962

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51962/علت-حذف-غیرمنتظره-تلگرام-اپ-استور

ايتنا
  https://www.itna.ir