کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

70 درصد بودجه بارسلونا در اختیار نرم‌افزارهای متن‌باز

14 بهمن 1396 ساعت 12:07

ایتنا - در سال 2019 میلادی لینوکس به سیستم عامل اصلی سازمان‌های دولتی بارسلونا تبدیل می‌شود.


مدیران شرکت‌های بارسلونا در نظر دارند نرم‌افزارهای مایکروسافت را با چند نرم‌افزار جایگزین متن‌باز موسوم به لینوکس، Libre Office و Open Xchange عوض کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز بارسلونا که از بزرگ‌ترین شهرهای اسپانیا محسوب می‌شود حدود 70 درصد از بودجه سالانه نرم‌افزارهای خود را در حوزه نرم‌افزارهای متن‌باز سرمایه‌گذاری می‌کند و این طور که خبرگزاری El Pais گزارش داده است، این شهر می‌کوشد سال 2019 میلادی تمام فعالیت‌های خود را به طور کامل به فضای نرم‌افزرهای متن‌باز انتقال دهد.

بر اساس این تصمیم‌گیری‌ها قرار است نرم‌افزارهای پست الکترونیکی Outlook و Exchange Server مایکروسافت با نرم‌افزار Open-Xchange جایگزین شوند و علاوه بر آن، مجموعه نرم‌افزاری آفیس مایکروسافت نیز کنار گذشته شود تا به جای آن تمامی سازمان‌های دولتی بارسلونا از Libre Office استفاده کنند.
همچنین قرار شده است فایرفاکس به مرورگر اینترنتی اصلی در تمام رایانه‌های دولتی این شهر تبدیل شود.
 


شورای شهر بارسلونا، سرعت نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل لینوکس روی رایانه‌های دولتی را افزایش داده است و در سال 2019 میلادی لینوکس به سیستم‌عامل اصلی سازمان‌های دولتی بارسلونا تبدیل می‌شود.

با این اقدام، بارسلونا نخستین شهری خواهد بود که به طرح «بنیاد نرم‌افزارهای آزاد اروپا» می‌پیوندد.
این طرح با نام «کد عمومی، پول عمومی» دنبال می‌شود و بر اساس آن، از سازمان‌‌های دولتی و عمومی خواسته شده است با رجوع به نرم‌افزارهای متن‌باز هزینه کمتری را به بخش‌های مختلف خود تحمیل کنند.
 


کد مطلب: 51912

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51912/70-درصد-بودجه-بارسلونا-اختیار-نرم-افزارهای-متن-باز

ايتنا
  https://www.itna.ir