۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۸

اطلاعات سه میلیون بیمار نروژی لو رفت

ایتنا - خبر مربوط به این سرقت بزرگ روز گذشته به صورت رسمی منتشر شد و مقامات نروژ آن را تایید کرد.
اطلاعات سه میلیون بیمار نروژی لو رفت
هکرها موفق شدند به سیستم مرکزی وزارت بهداشت و درمان نروژ وارد شوند و پس از انجام اقدامات مورد نظر خود اطلاعات نزدیک به سه میلیون بیمار را سرقت کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از اینکوئیرر، اداره مرکزی بهداشت منطقه جنوب شرق نروژ خدمات درمانی شهرهای مهم این کشور از جمله اوستفولد، آکرشوز، اوسلو، هدمارک، اوپلند، بوسکرود، وستفولد، تلمارک، آوست-آگدر و وست-آگدر را برعهده دارد و گفته می‌شود که مشخصات کامل بیماران در تمام این شهرها به سرقت رفته است.

خبر مربوط به این سرقت بزرگ روز گذشته به صورت رسمی منتشر شد و مقامات نروژ آن را تایید کرد.
سازمان HelseCERT که وظیفه تامین امنیت اطلاعات ملی در بخش بهداشت و درمان نروژ را برعهده دارد با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد یک اتفاق هکری بی‌سابقه در این کشور رخ داده و باعث شده است اطلاعات سه میلیون بیمار به خطر بیافتد.

مرکز HelseCERT ضمن تایید این سرقت بزرگ که در تاریخ نروژ بی‌سابقه بوده است اعلام کرد که هکرها از روش‌های بسیار «پیشرفته» استفاده کردند و بسیار «حرفه‌ای» بودند.

«کجتیل نیلسن» مدیر این مرکز اظهار داشت: «ما با اتفاقی روبرو شدیم باور آن دشوار است و هرگز مشکلی به این بزرگی را تجربه نکرده بودیم. هنوز زود است که بتوان در مورد وسعت این حمله سایبری بزرگ توضیح داد. ما در تلاشیم تا اطلاعات کافی را در مورد جوانب مختلف این حمله هکری به دست آوریم.»
 
کد مطلب: 51909
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام