کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پالایش برای جلوگیری از نمایش اخبار جعلی

11 بهمن 1396 ساعت 15:12

ایتنا - گوگل با ایجاد تغییراتی در الگوریتم جستجوگر خود مدعی شده که از این پس دیدگاه‌های گوناگون را در زمان نمایش نتایج جستجو مورد توجه قرار می‌دهد تا دیگر یک ابزار تک صدایی نباشد.


 

براساس تازه‌ترین مطلبی که در وبلاگ گوگل ارسال شده، مهم‌ترین و برترین نتایج جستجوی به نمایش درآمده در گوگل از این پس برای اولین بار نظرات مختلف در مورد هر موضوعی را پوشش می‌دهند.
به گزارش ایتنا از مهر، این تحول پس از آن رخ می‌دهد که شرکت‌های اینترنتی از سوی بسیاری از کشورهای جهان برای مقابله با انتشار اخبار جعلی و دروغین و محتوای نژادپرستانه و خشن تحت فشار قرار گرفته‌اند.
گوگل همچنین قصد دارد برچسب‌های جدیدی برای نتایج جستجوی ارائه شده در نظر بگیرد تا کاربران از میزان مطابقت هر پاسخ با سوال طرح شده مطلع شوند و خود در این زمینه تصمیم بگیرند.

مدیران گوگل از سال گذشته در تلاش هستند جستجوگر خود را پالایش کنند تا از نمایش نتایج جعلی و دروغین در ارتباط با هر موضوع جلوگیری شود و نتایج مشکوک در این زمینه از نتایج قابل اعتماد مجزا و تفکیک شود.

اطلاعات مورد تایید گوگل در مورد موضوعات جستجو شده از سال گذشته در جعبه‌های کوچکی در صدر نتایج جستجو شده نمایش داده می‌شود و لینک به سایت های دیگر در ادامه در دسترس قرار می‌گیرد.
اگر چه در مواردی از همین طریق هم اطلاعات غلطی به کاربران ارائه شده، اما گوگل در تلاش است تا میزان این اشتباهات را به صفر برساند. از جمله این اطلاعات غلط می‌توان به جملاتی مانند زنان شیطان هستند یا اوباما به دنبال کودتا در امریکاست اشاره کرد.


کد مطلب: 51907

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51907/پالایش-جلوگیری-نمایش-اخبار-جعلی

ايتنا
  https://www.itna.ir