کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معضلی به نام پسورد!

11 بهمن 1396 ساعت 9:42

ایتنا - فراموش کردن رمز عبور قوی و پیچیده به مراتب سخت تر از پسوردی ساده و کوتاه است و این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند.




چه بخواهیم چه نخواهیم زندگی روزمره ما درگیر خریدهای آنلاین، پرداخت صورت حساب‌های آنلاین شده است و شبکه‌های اجتماعی بخش مهم از زندگی ما محسوب می‌شوند. این در حالی است که تمامی حساب‌های کاربری، شبکه های اجتماعی و هر قدمی در فضای مجازی نیازمند یک رمز عبور است.
به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، هر سرویسی که ایجاد می‌شود از شما یک لوگین، یک رمز عبور و یک سوال امنیتی می‌خواهد. طبیعتا هر شخصی برای پر کردن جاهای خالی حروف و اعدادی را تعریف کرده است که بتواند در زمان نیاز به آنها مراجعه کند. اما آیا ما این کارها را به بهترین نحو انجام می‌دهیم؟

معضل رمزعبورها
اکثر کاربران به خوبی می‌دانند که کلمات عبور اولین راه دفاع در برابر مجرمان سایبری است. و ما بارهای بار در مورد اهمیت رمزعبورهای قوی صحبت کرده ایم، طولانی بودن رمزها شامل کاراکترهای ویژه، اعداد و حروف بزرگ و کوچک و غیره راه‌هایی است که امنتی بالای رمزعبور را تضمین می کند. علاوه بر این، هر حساب بایستی یک رمزعبور منحصر بفرد داشته باشد و استفاده مجدد از کلمه عبور قابل قبول است.

با این حال فراموش کردن رمز عبور قوی و پیچیده به مراتب سخت تر از پسوردی ساده و کوتاه است و این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند. متاسفانه تعداد کاربرانی که یک رمز عبور را برای برای تمامی حساب‌های کاربری خود انتخاب می‌کنند و آنها را با تاریخ های تولد خود  و یا حتی نام خود پوشش می‌دهند بسیار است. به طور کاملا واضحی این کار باعث می‌شود تا حدس زدن رمز عبور شما ساده باشد و مجرمان بتوانند آن را بیابند.

رمز عبور قوی و مشکل به خاطر سپردن آن
رمز عبور منحصر بفرد و پیچیده یکی از راه‌هایی است که می توان توسط آن امنیت حساب کاربری را تضمین کرد اما به خاطر سپردن آن چطور؟ کاربران اغلب رمزعبورهای سخت را برای حساب‌های بانکی (63%)، برخی سیستم های پرداخت (42%) و فروشگاه‌های آنلاین (41%) استفاده می‌کنند. اما همانطور که قبلا گفتیم به خاطر سپردن رمزعبورهای سخت و پیچیده برای کاربران کاری دشوار است به عنوان مثال تصور کنید که رمز عبور حساب بانکی خود را به علت پیچیدگی آن فراموش کرده اید، بی‌شک معضل بزرگی است!

به نظر شما چه راهی برای به خاطر ماندن رمز عبورهای پیچیده وجود دارد؟ یادداشت کردن آنها؟ بررسی‌های مختلف طبق یک نظر سنجی  نشان می‌دهد که با وجود عدم توانایی در به خاطر سپردن رمزهای عبور اما  50% کاربران رمز عبورهای خود را در جایی ذخیره نمی کنند. این در حالی است که مکان‌های امن برای نگهداری کلمات عبور وجود ندارد مگر اینکه آن مکان در همان زمان این کلمات را رمزنگاری کند.

رمز عبور ضعیف و مشکل نا امن بودن آن
کاربران بسیاری وجود دارند که رمز عبوری راحت و بیاد ماندنی را برای دسترسی راحت آن انتخاب می کنند، شاید آنها از نا امن بودن این رمز عبورها مطلع باشند اما در هر صورت این هم نوعی انتخاب است، انتخابی راحت برای امنیتی ضعیف! حدود 10% از کاربران رمز عبورهای یکسان را برای حساب‌های کاربری خود در نظر می گیرند و این انتخاب آنها مجرمان را برای هک کردن حساب‌های آنها تحریک می‌کند. طبق نتایج حاصل از بررسی‌ها در سال گذشته 17 درصد از پاسخ دهندگان این نظر سنجی دست کم دچار هک حساب کاربری خود شده‌اند. اهداف محبوب مجرمان عبارت است از حساب‌های ایمیل‌ها (41%) ، رسانه‌های اجتماعی (37%) بانک‌ها و فروشگاه‌های آنلاین (18%).

نا امید نشوید
همیشه در هر مسئله‌ای یه راه چاره وجود دارد. در این مورد یک راه تعدال بین راحتی شما و امنیت بالا وجود دارد، شما می‌توانید با پسورد منیجر کسپرسکی یک تیر و دو نشان را هدف قرار دهید و با ذخیره پسوردهای خود در مکانی امن از اطلاعات خود محافظت کنید. برای استفاده از این راهکار امنیتی برای ذخیره اطلاعات خود شما تنها به یک رمز عبور اصلی نیاز دارید، این نرم‌افزار از دیگر رمزهای عبور شما محافظت می‌کند. پسور دمنیجر کسپرسکی همچنین می‌تواند برای شما رمزعبورهای جدید و قدرتمند ایجاد کند تا امنیت آنها تضمین شده باشد.
 


کد مطلب: 51899

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51899/معضلی-نام-پسورد

ايتنا
  https://www.itna.ir