۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

درآمدهای نجومی چهره‌های سرشناس از اینستاگرام

ایتنا – در سال گذشته درآمد افراد مشهور از پست‌های تبلیغاتی در اینستاگرام به یک میلیارد دلار رسیده است.
درآمدهای نجومی چهره‌های سرشناس از اینستاگرام
 
امروزه تقریباً همه کسانی که با اینترنت سر و کار دارند، با اینستاگرام آشنا هستند؛ شبکه‌ای تصویر محور که روز به روز در حال رشد است و با به‌روزرسانی‌های پی در پی، به دنبال افزایش تعداد کاربران خود است.
 
به همین دلیل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای زیادی برای فروش محصولات و سرویس‎‌های خود به این شبکه اجتماعی 800 میلیون نفری روی آورده‌اند.
 
البته در این اجتماع شلوغ، رقابت‌های پیچیده‌ای در جریان است و به همین دلیل، برندها برای فروش هر چه بیشتر تولیدات خود به سراغ «بازاریابی شخصیتی» رفته‌اند.
 
بازاریابی شخصیتی یا این.فِلوئِن.سِر مارکتینگ - Influencer Marketing یکی از موثرترین شیوه‌های بازاریابی است که طی آن، برندها سعی می‌کنند با بهره‌گیری از شخصیت‌های مشهور و سرشناس، محصولات خود را تبلیغ کنند و پیام خود را به سمع و نظر افراد زیادی برساند.
 
Influencer هم که به معنای شخص نام‌آور، تاثیرگذار و سرشناس است به مشاهیر و سلبریتی‌هایی گفته می‌شود که مخاطبان زیادی در اجتماع دارند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت eMarketer، شرکت Klear که در زمینه تحلیل رویدادهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد آمار جالبی به دست داده که از رشد این نوع بازاریابی حکایت دارد.
 
بر اساس این گزارش، در سال‌های 2016 و 2017 تعداد پست‌های تبلیغاتی که افراد سرشناس برای ترویج یک کالا یا سرویس در اینستاگرام درج کرده‌اند به 1.5 میلیون پست رسیده است.  
 
همچنین بر اساس این اطلاعات، فقط در سال 2017، درآمد حاصل از پست‌های تبلیغاتی در اینستاگرام به یک میلیارد دلار بالغ شده است.
 
شرکت Klear می‎گوید چهره‌های سرشناس اینستاگرام که به کارهای تبلیغاتی می‌پردازند، اغلب در محدوده سنی 18 تا 34 سال هستند و بخش عمده آنها را نیز خانم‌ها تشکیل می‌دهند (84 درصد).
 
همین حضور پررنگ خانم‌ها در این عرصه باعث شده شرکت‌های فعال در حوزه زیبایی، مد، بهداشت و صنایع آرایشی، نگاه ویژه‌ای به این نوع بازاریابی داشته باشند.
 
طبق برخی پیش‎بینی‌ها انتظار می‌رود در سال جاری، تعداد کاربران اینستاگرام در آمریکا به 96.3 میلیون نفر برسد و این رقم تا سال 2021 احتمالاً بالغ بر 118.1 میلیون کاربر خواهد بود.
 
کد مطلب: 51874
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
لطفا اماری در همین رابطه درباره چهره های ایرانی منتشر کنید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام