۰
plusresetminus
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۱

ارزهای مجازی، بزرگ‌ترین تهدید سال 2018

ایتنا - پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که «پول های رمزنگاری شده» مهم‌ترین تهدید سایبری در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.
ارزهای مجازی، بزرگ‌ترین تهدید سال 2018
 
 مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای نسبت به پیش‌بینی جهانی از تهدیدات سایبری برای پول های رمزنگاری شده در سال ۲۰۱۸ هشدار داد.

به گزارش ایتنا از مهر، مرکز ماهر اعلام کرد: امروزه، پول رمزنگاری شده تنها مختص افراد متخصص در حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات نیست. پول رمزنگاری شده بیشتر از آنچه که مردم متوجه شده اند، بر زندگی روزمره آنها تأثیر گذاشته است و در عین حال، به سرعت به یک هدف جذاب برای مجرمان سایبری تبدیل شده است.

برخی از تهدیدات سایبری از پرداخت‌های الکترونیکی، نشأت گرفته شده اند، مانند تغییر آدرس کیف پول مقصد در حین تراکنش ها، سرقت کیف پول الکترونیکی و موارد دیگر. با این حال، پول های رمزنگاری شده منجر به ایجاد روش‌های جدید و بی‌سابقه‌ای برای کسب درآمد از اقدامات خرابکارانه شده اند.

چشم انداز پول های رمزنگاری شده در سال ۲۰۱۷
در سال ۲۰۱۷، باج‌افزارها تهدید اصلی جهانی برای کاربران بودند و قربانیان به منظور بازیابی فایل ها و داده‌های رمزنگاری شده خود توسط مهاجمان، مجبور بودند که باج تقاضا شده را با استفاده از پول رمزنگاری شده پرداخت کنند.

در هشت ماهه نخست سال ۲۰۱۷، محصولات آزمایشگاه کسپرسکی ۶۵.۱ میلیون کاربر را از استخراج کننده های مخرب پول رمزنگاری شده محافظت کرده و انتظار می رود که این رقم تا پایان این سال به بیش از دو میلیون نفر رسیده باشد. علاوه بر این، پس از گذشت چند سال، در سال ۲۰۱۷ بازگشت سارقان «بیت کوین» نیز دیده شد.

پیش‌بینی تهدیدات سایبری برای سال ۲۰۱۸
با افزایش مداوم تعداد، پذیرش و ارزش بازاری پول رمزنگاری شده، نه تنها این پول‌ها به عنوان یک هدف جذاب برای مجرمان سایبری باقی خواهند ماند، بلکه منجر به استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای پیشرفته تری برای ایجاد پول های رمزنگاری شده بیشتر خواهند شد.

مجرمان سایبری به سرعت توجه خود را به سمت سودآورترین طرح‌های پول سازی معطوف خواهند کرد. بنابراین، احتمالاً سال ۲۰۱۸ سال استخراج کنندگان مخرب در وب خواهد بود.
کد مطلب: 51841
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام