۰
plusresetminus
شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰

آمازون نخستین سوپرمارکت بدون انسان را را‌ه‌اندازی کرد

ایتنا - آمازون پیش‌بینی کدره است که به زودی این فروشگاه را در دیگر نقاط جهان هم راه‌اندازی می‌کند
آمازون نخستین سوپرمارکت بدون انسان را را‌ه‌اندازی کرد
شرکت آمازون نخستین سوپرمارکت جهان که بدون وجود هرگونه کاربر انسانی می‌تواند خدمات خود را به تمامی مشتریان ارائه دهد، با نام «آمازون گو» راه‌اندازی کرد.

به گزارش ایتنا به نقل از اینکوئیرر، این فروشگاه هوشمند طی یک سال گذشته، آزمایش‌های اولیه متنوع بسیاری را به کمک مشتریانی که در حقیقت کارمندان شرکت آمازون بودند با موفقیت کامل پشت سر گذاشت، از جمله اینکه از دوربین‌های ویژه فراوانی برای تشخیص هر یک از مشتریان و محصولاتی که خریداری کرده‌اند، استفاده کرد.

شرکت آمازون با اتکای به این تجربه، پیش‌بینی کرده است که به زودی این فروشگاه را در دیگر نقاط جهان هم راه‌اندازی می‌کند و با فناوری‌های هوشمند خود مراکزی تاسیس می‌کند که مردم در آنها می‌توانند همه خریدهای خود را انجام دهند و برای پرداخت پول و خروج از فروشگاه با هیچ فردی سر و کار نداشته باشند، و در حقیقت تمامی امور بدون دخالت دیگران و بصورت خودکار انجام گردد.

ساز و کار این فروشگاه بدین ترتیب است که مشتریانی که قصد ورود به «آمازون گو» را دارند ابتدا توسط اپلیکیشن این شرکت شناسایی می‌شوند و سپس اجازه ورود می‌گیرند تا درها برای آنها باز شود.
سپس هر زمان که یک کالا را انتخاب کرده و برمی‌دارند، بارکد آن شناسایی می‌شود و کالا در لیست خریدهای شخص مزبور قرار می‌گیرد. البته بدیهی است که در این میان اگر فرد از خرید کالایی پشیمان شود و آن را در قفسه مربوطه قرار دهد، بارکد کالا از سبد اقلام خریداری شده حذف می‌شود.

لازم به ذکر است که نسخه اولیه نرم‌افزار هوشمندی که برای دوربین‌های این فروشگاه در نظر گرفته شده بود قابلیت تشخیص بزرگسالان و کودکان را نداشت، و همین مسئله اختلالاتی را ایجاد کرده بود. ولی نسخه جدید نرم‌افزار به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی مشخصات هر فرد را تعیین و سپس ثبت می‌کند.

شایان ذکر است که «آمازون گو» سومین مرحله از هوشمندسازی مراکز خرده‌فروشی توسط این شرکت محسوب می‌شود.
پیش از این فروشگاه «آمازون بوکس» برای فروش اتوماتیک کتاب‌ها و «آمازون فودز» برای فروش خودکار غذاها راه‌اندازی شده بود.
 
کد مطلب: 51838
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام