کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معایب فیس‌بوک روز به روز بیشتر نمایان می‌شود

سايت خبری ايتنا , 10 بهمن 1396 ساعت 12:34

ایتنا- فیس‌بوک، هر چه بیشتر خود را ارزیابی می‌کند، می‌تواند معایب بیشتری در خود ببیند و البته اگر از علم و متخصصان خود استفاده کند، می‎تواند این تهدیدات را به یک فرصت مناسب برای جذب مخاطب تبدیل کند.


مطالب زیادی حول محور فیس‌بوک و دموکراسی منتشر شده است. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده آمریکا، نقش فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی کاملا روشن و واضح بود و این یکی از معایب فیس‌بوک بود و هست. انتشار اخبار از منابع مختلف، می‌تواند به پیکره دموکراسی در جهان، آسیب‌های زیادی وارد آورد.

به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، فیس‌بوک با کمک گرفتن از دانش و تخصص کارشناسان خود تلاش دارد که این مشکلات و موانع را به نحوی کمتر کند یا اینکه به طور کامل، برطرف کند. البته مبارزه فیس‌بوک با تأثیرات نامناسبی که بر زندگی و دنیای واقعی دارد، کماکان ادامه دارد و امید دارد که در آینده‌ای نزدیک بتواند به برقراری دموکراسی، کمک کند.
 
لازم به ذکر است که همواره دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهند اقدامات فیس‌بوک را از بین ببرند. به عنوان مثال می‌توان از یک شرکت لهستانی یاد کرد که با ساخت 40000 حساب جعلی، در پی اهداف تبلیغاتی بود. یکی از معایب فیس‌بوک، تسریع کردن قطبی سازی سیاسی در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده است.

 معایب فیس‌بوک
یکی از معایب دیگری که خود فیس‌بوک به آن رسیده، آن است که دولت‌ها از فیس‌بوک برای کنترل شهروندان خود استفاده می‌کنند و همین موضوع گاهی به خشونت در دنیای واقعی تبدیل می‌شود. به عنوان مثال، مقامات کلمبیا، رهبران حزب مخالف را به خاطر داستان‌های غلطی که منتشر کرده بودند، دستگیر کردند و همچنین افرادی که در فیس‌بوک، علیه نخست وزیر این کشور صحبت کنند نیز دستگیر می‌شوند.
 
البته باید گفت که حتما فیس‌بوک مزایایی هم دارد ولی متأسفانه وضعیت فعلی، اینگونه نشان می‌دهد که معایب آن نسبت به مزایا، برتری نسبی دارد و به همین خاطر وظیفه تک تک افراد این است که بدانند چگونه از این فضا استفاده کنند تا به کسی آسیبی نرسد.
فیس‌بوک سعی دارد که مزایای شبکه اجتماعی خود را برجسته سازد تا ذهن افراد فقط روی معایب متمرکز نشود؛ زیرا این موضوع می‌تواند به ریزش مخاطبان این شبکه اجتماعی منتهی شود.
 


کد مطلب: 51826

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51826/معایب-فیس-بوک-روز-بیشتر-نمایان-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir