۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۱

اپل ۳۸ میلیارد دلار مالیات می‌دهد

ایتنا - اپل همچنین اعلام کرد طی پنج سال آینده بیش از 30 میلیارد دلار در آمریکا هزینه می‌کند تا 20 هزار فرصت شغلی جدید به وجود آورد.
اپل ۳۸ میلیارد دلار مالیات می‌دهد
شرکت اپل روز گذشته اعلام کرد بر اساس زمان‌بندی مشخص، به شرکت‌هایی که در خارج از مرزهای آمریکا با آن فعالیت می‌کنند و پول نقد اپل را در اختیار دارند، در موعد مقرر شده 38 میلیارد دلار پرداخت می‌کند.

به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، این شرکت به دنبال سیاست‌های خود برای فرار از پرداخت مالیات با انتقادات گسترده جهانی مواجه شده است و همچنین، در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرده است که طی پنج سال آینده بیش از 30 میلیارد دلار در آمریکا هزینه می‌کند تا 20 هزار فرصت شغلی جدید به وجود آورد.

از سوی دیگر، قانونگذاران در ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و بریتانیا به سیاست‌های اپل برای پرداخت مالیات انتقادات گسترده را وارد کردند. این شرکت هم اکنون بیش از 246 میلیارد دلار از پول‌های نقد خود را در کشورهایی نگهداری می‌کند که میزان مالیات آنها بسیار اندک است و به نوعی فرار مالیاتی محسوب می‌گردد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که برنامه‌های اپل برای تولید گوشی هوشمند، رایانه لوحی و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی در خارج از مرزهای آمریکا را متوقف می‌کند و شرکت مذکور را وادار می‌کند پول‌های خود را وارد آمریکا کند.

ژوئن گذشته ترامپ به روزنامه «وال استریت ژورنال» توضیح داد که «تیم کوک» مدیرعامل شرکت اپل قول داده است که سه کارخانه بسیار بزرگ در خاک آمریکا تاسیس کند و این اتفاق به دنبال تغییر درصد مالیات برای آن صورت می‌گیرد.

اپل به تازگی اعلام کرد پرداخت‌های صورت گرفته به دنبال تغییرات اختیر در قانون مالیات ایالات متحده باعث شده است تا شرکت‌های همکار آن در خارج از مرزهای آمریکا معادل 15.5 درصد در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تخفیف بگیرند.
 
کد مطلب: 51772
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام