کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سایه سیاست ترامپ بر فروش محصولات هواوی در آمریکا

سايت خبری ايتنا , 2 بهمن 1396 ساعت 12:41

ایتنا- اخیراً قانون‌گذاران ایالات‌متحده و مقامات کاخ سفید اپراتور AT&T را به دلایل امنیتی از عقد قرارداد با کمپانی چینی هواوی منع داشته‌اند.


اخیراً قانون‌گذاران ایالات‌متحده و مقامات کاخ سفید، اپراتور AT&T را به دلایل امنیتی از عقد قرارداد با کمپانی چینی هواوی منع داشته‌اند.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی phonearena، چندی پیش خبری از ارائه هواوی میت 10 به اپراتورهای آمریکایی ورایزن و AT&T شنیده شد که البته موفقیت بزرگی برای هر دو کمپانی به‌حساب می‌آمد.
با این‌ وجود، تنها پس از باقی ماندن چند گام به عقد قرارداد نهایی، مقامات ایالات‌متحده اپراتور AT&T را به دلایل امنیتی از این کار بازداشتند.
 
البته لازم به ذکر است که همکاری‌های این دو شرکت تنها به هواوی میت 10 محدود نشده بود و قرار بود تا هواوی به‌عنوان تأمین‌ کننده تجهیزات شبکه 5G برای این اپراتور نیز انتخاب شود. 
 
جالب است بدانید که سیاست یاد شده فقط AT&T را مورد هدف قرار نداده و این قانون‌گذاران به‌تمامی کمپانی‌های فعال در زمینهٔ فناوری هشدارهای لازمه در درباره عقد قرارداد با کمپانی‌های چینی را داده‌اند.
 


از نظر دولت آمریکا، اطلاعات دریافت شده از دستگاه‌های هواوی از جمله موقعیت مکانی افراد ممکن است در اختیار دولت چین قرار گرفته و به‌عنوان ابزار جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.
 
با این‌ وجود هواوی در طی مصاحبه‌ای رویترز اعلام کرده است که به‌هیچ‌عنوان اطلاعات کاربران کشورهایی که با آنها کار می‌کند را در اختیار دولت ین قرار نداده و امنیت و حریم خصوصی کاربران از مهم‌ترین اصول اعتقادی این کمپانی است.
 


کد مطلب: 51755

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51755/سایه-سیاست-ترامپ-فروش-محصولات-هواوی-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir