۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
وزیر ارتباطات:

گزارشی در رابطه با تلگرام ارائه خواهیم داد

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اریه گزارشی درباره رفع فیلتر تلگرام در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
گزارشی در رابطه با تلگرام ارائه خواهیم داد



به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم ختم خواهرزاده وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا شروطی که برای رفع فیلتر تلگرام مطرح شده بود، به نتیجه رسید که این پیام رسان رفع فیلتر شد، گفت: به زودی در این زمینه گزارشی را به مردم ارائه می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای استفاده از پیام رسان های جایگزین تلگرام انجام داده اید، گفت: از ابتدا  فارغ از دیدگاه سیاسی همواره بحث بر این بوده است یک پیام رسانی که زیرساخت بسیاری از موضوعات است در کشور انحصاری بودنش زیاد مطلوب نیست، همانطور که در حوزه اپراتورها هم می‌گویم انحصار خوب نیست.

جهرمی ادامه داد: امروز بنا بر اقتضاعاتی تلگرام برای دو هفته در کشور فیلتر شد، چقدر کسب و کارها صدمه دید؟ اگر این اقدام از طرف مقابل باشد آن وقت چه؟ همه این سوالات و البته موضوعات دیگر ایجاب می‌کند که ما ظرفیت مردم را روی یک پیام رسان نبینیم اما اینکه ما امر کنیم و بگوییم بروید روی فلان پیام رسان، واقعا نمی شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: مردم باید چارچوب های انتخاب و حق انتخابشان درست باشد. برخی از دیدگاه‌ها حاکی از آن است که ما یک پلت‌فرم انتخاب می کنیم و می گوییم همه از آن استفاده ‌کنند و همه هم واقعا این کار را می کنند. اما این کار نیازمند همدلی است و همه باید دست به دست هم دهند و اتفاقات اخیر هم نشان داد آسیب پذیری ما در این زمینه بالاست.

وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فعلی پروژه شبکه ملی اطلاعات گفت: این موضوع بسیار مهمی است که دارای بخش زیرساخت است که به عهده وزارت ارتباطات است و نیز دو بخش خدمات و محتوا که هنوز به سند نرسیده است، اما در بخش زیر ساختی کارگروه مشکل دادیم که این هفته نخستین جلسه اش برگزار شد و کارهای انجام شده از دولت قبل تاکنون را پیگیری کردیم و شورای راهبری تشکیل شده که نقاط خلاء مشخص شود و در برنامه زمان بندی بتوانیم کارها را به نتیجه برسانیم که طی آن آغاز بهره‌برداری ما از پروژه‌ها در این زمینه بین شش ماه تا ماکزیمم دو سال است.
 
کد مطلب: 51744
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام