کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز رمزنگاری دوطرفه تماس‌های اسکایپ

9 بهمن 1396 ساعت 12:41

ایتنا- مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفت تا نرم‌افزار اسکایپ را به فناوری رمزگذاری دوطرفه مجهز کند و به‌زودی آن را برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد داد.


مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفت تا نرم‌افزار مشهور خود، "اسکایپ" را به فناوری رمزگذاری دوطرفه مجهز کند و اعلام نمود که به‌زودی آن را برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد داد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز امروزه بسیاری از نرم‌افزارهای پیام‌رسان در جهت امنیت بیشتر کاربران و خود به فناوری رمزگذاری دوطرفه روی آورده‌اند؛ این در حالی‌ست که اسکایپ تاکنون از این مسیر عقب مانده بود و از این جهت، مورد انتقاد قرار می‌گرفت.
در همین راستا نیز اسکایپ (متعلق به مایکروسافت) به دنبال فیس‌بوک تصمیم گرفته است تا این نوع از ویژگی امنیتی را برای پیام‌رسان خود طراحی و ارائه نماید.
 
البته جالب است بدانید که این گزینه به‌صورت پیش‌فرض بر روی تمامی گفت‌وگوهای انجام‌ شده در اسکایپ قرار نخواهد گرفت، بلکه کاربران به‌صورت انتخابی می‌توانند از آن استفاده و آن را فعال نمایند.
 

 
 
مطابق جزئیات منتشره، به‌زودی گزینه‌ای به نام گفت‌وگوهای خصوصی یا " Private Conversations" به این نرم‌افزار افزوده می‌شود که کاربران می‌توانند با بهره‌گیری از آن، با امنیت خاطر بیشتری به گفت‌وگوی آنلاین بپردازند.

همچنین افراد با ارسال درخواست گفت‌وگوی خصوصی به مخاطب موردنظر خود، او را به گفت‌وگوی آنلاین در اسکایپ دعوت می‌کنند و در صورت قبول شخص، به صفحه گفت‌وگوی خصوصی وارد می‌شوند.
 
در این نوع از گفت‌وگوها، ویرایش پیام‌ها ممکن نیست و همچنین گزینه‌ای برای فوروارد نمودن پیام‌های ارسالی و دریافتی به دیگران وجود نخواهد داشت.
 
با این‌ حال، همچنان امکان ارسال فایل‌ها، پیام‌ها صوتی و تصویری و ... از این گفت‌وگو به سایر مخاطبان حاضر در اسکایپ وجود دارد.
 


کد مطلب: 51720

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51720/آغاز-رمزنگاری-دوطرفه-تماس-های-اسکایپ

ايتنا
  https://www.itna.ir