کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ده هزار کارمند IBM اخراج می‌شوند

11 بهمن 1396 ساعت 13:45

ایتنا - IBM در گام نخست 5 هزار نفر را اخراج می‌کند تا پس از پرداخت تمامی حقوق و دستمزد آنها، بخش دوم طرح خود برای اخراج 5 هزار کارمند دیگر را به اجرا برساند.


شرکت IBM برای 30 درصد از 103 هزار کارمندی که در بخش ارائه خدمات رایانه‌ای در اختیار دارد، برنامه‌ریزی‌های جدید کرده است و در این میان یک منبع آگاه داخلی می‌گوید حدود 10 هزار نفر از آنها تا پایان سال 2018 میلادی اخراج می‌شوند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، این منبع آگاه از تصمیمات داخلی شرکت IBM مطلع است و بر پایه آن می‌گوید 10 هزار شغل در این کشور طبقه‌بندی شده‌اند که تا پایان سال جاری ناچار به حذف آنها هستند.
گفتنی است شرکت IBM به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه‌های شخصی در جهان بود و هم‌اکنون به عنوان تولیدکننده قطعات، لوازم تکمیلی و نرم‌افزارهای مربوطه، فعالیت می‌کند و طی سه ماه گذشته موفق شد پس از 22 فصل متوالی ضرردهی، درآمدهای خود را افزایش دهد.

سخنگوی شرکت IBM از ارائه هرگونه پاسخ در این زمینه خودداری کرد و خبر مربوط به اخراج کارمندان را تایید یا تکذیب نکرد.

بر اساس اخبار منتشره موجود، مشخص شده است که شرکت مذکور در گام نخست 5 هزار نفر را اخراج می‌کند تا پس از پرداخت تمامی حقوق و دستمزد آنها و تسویه کامل، بخش دوم طرح خود برای اخراج پنج هزار کارمند دیگر و در مجموع جابه‌جایی 30 هزار کارمند خود را به انجام برساند.

شایان ذکر است که این چندمین باری است که IBM در سال‌های اخیر دست به اخراج کارمندان می‌زند تا از این طریق بتواند توان بیشتری برای ادامه مسیر داشته باشد.

شرکت IBM بر اساس آخرین برنامه‌ریزی‌های خود تصمیم گرفته است 20 درصد کارمندان خود را در دفتر مرکزی نگه دارد، 20 درصد دیگر را در دیگر نقاط آمریکا مدیریت کند و 60 درصد کارمندان آن در خارج از مرزهای آمریکا مشغول باشند.
 


کد مطلب: 51715

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51715/ده-هزار-کارمند-ibm-اخراج-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir