کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فورد پنجاهمین سالگرد تولد «موستانگ» چطور جشن می‌گیرد؟

سايت خبری ايتنا , 29 دی 1396 ساعت 15:45

ایتنا - اگر شما تمایل داشته باشید دمای داخل این اتومبیل گرمتر شود این سیستم دمای بدن شما، دمای بیرون و دمای فضای داخلی را به صورت خودکار محاسبه می‌کند.


از زمانی که «استیو مک‌کوئین» در سال 1968 یک دستگاه اتومبیل «دوج چارجر» را در فیلم «بولیت» سوار شده بود 50 سال می‌گذرد و هم‌اکنون شرکت فورد سومین نسل ازاین خودرو را آماده ورود به بازار می‌کند.

به گزارش ایتنا به نقل از موتورآتوریتی، شرکت فورد به همین منظور اتومبیلی را آماده ورود به خیابان‌ها کرده است که «بولیت موستانگ» نام دارد و قوی‌ترین مدل ساخته شده در این کلاس از خودروها محسوب می‌شود.

این خودرو که به صورت محدود ساخته می‌شود موتور 5.0 لیتری از نوع Coyote V-8 دارد که با توان 475 اسب بخار فعالیت می‌کند و سیستم انتقال شش سرعته دستی به همراه گریبکس اتوماتیک را هم شامل می‌شود.

در کنار همه قابلیت‌های ویژه‌ای که این محصول در بین همه اتومبیل‌ها دارد، ولی شرکت فورد سعی کرده است به کمک فناوری‌هایی که در آن استفاده می‌کند آن را از محصولات مشابه متمایز کند.
دستگاه دزدگیر «بولیت موستانگ» مانند یک کنترل از راه دور عمل می‌کند که به کمک حسگر اثر انگشت صاحب خود را می‌شناسد و از این طریق در مقابل او عکس‌العمل نشان می‌دهد.
برای این دستگاه کوچک قابلیت روشن کردن موتور، باز کردن درها، باز کردن صندوق عقب، پایین آوردن شیشه‌ها، روشن کردن بخاری و کولر، روشن کردن چراغ‌ها و ... در نظر گرفته شده است.

مدل 2019 خودرو «بولیت موستانگ» به جت پرسرعت روی زمین مشهور شده است و در کنسول جلوی آن یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی وجود دارد که در صورت تمایل راننده می‌تواند از بدنه اتومبیل بیرون آید تا به یک نمایشگر 24.6 اینچی تبدیل شود و کنترل کامل بخش‌ها را در اختیار او بگذارد.
حسگرهای روشنایی برای محیط داخل این خودرو مشابه حسگرهای هوشمند هواپیماهای جت ساخته شده‌اند.

به منظور آسایش هرچه بیشتر سرنشینان، این خودرو یک سیستم هوشمند را برای تنظیمات خودکار کابین در نظر گرفته است که کارهای مختلفی انجام می‌دهد. به عنوان مثال اگر شما تمایل داشته باشید دمای داخل اتومبیل گرم‌تر شود این سیستم دمای بدن شما، دمای بیرون و دمای فضای داخلی را به صورت خودکار محاسبه می‌کند و سپس فرمان اتومبیل، صندلی‌ها گرم می‌شوند و متناسب با آن نور داخل اتومبیل تنظیم می‌شود و عطر ملایم در فضای داخل اتومبیل منتشر می‌شود.

برای این خودرو سیستم راننده هوشمند در نظر گرفته شده است و که می‌تواند حالات روحی راننده را تشخیص دهد و در صورت لزوم به صورت خودکار کنترل اتومبیل را در دست بگیرد.
 


کد مطلب: 51714

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51714/فورد-پنجاهمین-سالگرد-تولد-موستانگ-چطور-جشن-می-گیرد

ايتنا
  https://www.itna.ir