کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استفاده از حلقه بی‌سیم MIDI در افکت‌های موسیقی

2 اسفند 1396 ساعت 15:52

ایتنا- حلقه بی‌سیم MIDI به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند با حرکاتی که در دست خود ایجاد می‌کنند، افکت‌هایی را به موسیقی خود اعمال کنند.


یک شرکت فرانسوی به نام Enhancia اعلام نمود که بیش از یک سال بر روی فناوری مفهومی برای حلقه MIDI خود کار کرده است و در نهایت در ماه مارس، یافته‌های لازم را بدست آورده است.
ابزار ریز و کوچک این شرکت که در حقیقت مانند یک انگشتر است، در عمل روی انگشت اشاره قرار می‌گیرد. وقتی که شخصی این انگشت خود را در هنگام نواختن ساز، حرکت می‌دهد، می‌تواند به موسیقی، افکت بدهد.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم این حلقه، وزن چندانی ندارد و کاملا سبک است و از پلاستیک نرم ساخته شده است. البته از مواد فلزی هم در آن استفاده شده است که با استفاده از این فلز و یک هاب، اتصال به کامپیوتر صورت می‌گیرد.
این هاب می‌تواند حلقه را شارژ کند و نشان دهد که کاربر می‌خواهد چه افکتی به موسیقی خود بدهد.
 
حسگرهای این حلقه، سه نوع حرکت را شناسایی می‌کند و هر نوع حرکت، یک افکت خاص به موسیقی می‌دهد. مثلا خم کردن انگشت یا تکان دادن آن می‌تواند افکت‌های متفاوتی داشته باشد. این حرکت‌ها به این خاطر انتخاب شده است که حالت طبیعی حرکت انگشت هستند و کاربر می‌تواند به راحتی و بدون از دست دادن تمرکز، از این حرکت‌ها استفاده کند.

امکان بسیار مهمی که این حلقه دارد، این است که نوازنده حین نواختن کیبورد می‌تواند جلوه‌های زیباتر و بهتری به موسیقی خود بدهد و درخشش آن را در نزد مخاطب بیشتر کند.
همچنین از نقطه نظر فنی، خیلی جالب است که یک نوازنده بتواند از چنین امکانی استفاده کند و بتواند با تکیه بر فناوری روز، توانمندی خود را بهتر نمایش دهد.
 
مدل‌های دیگری هم از این نوع فناوری وجود دارد اما تفاوت مهم MIDI با آنها این است که به دنبال راحتی و حفظ تمرکز نوازنده است چون اگر قرار باشد که نوازنده دست خود را به شکلی غیر طبیعی حرکت دهد، مسلما نمی‌تواند تمرکز خود را حفظ کند و در نتیجه، موسیقی با مشکلاتی مواجه می‌شود.
 


کد مطلب: 51708

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51708/استفاده-حلقه-بی-سیم-midi-افکت-های-موسیقی

ايتنا
  https://www.itna.ir