۹
۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۷
عبدالصمد خرم‌آبادی:

مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های بومی

ایتنا - دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطلبی را در کانال شخصی اش در پیام‌رسان داخلی «سروش» پیرامون فیلتر تلگرام نوشت.
مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های بومی



به گزارش ایتنا از ایسنا متن یادداشت عبدالصمد خرم‌آبادی به شرح زیر است:
"بررسی‌های به عمل آمده حاکی است علیرغم  تبلیغات پرحجم جهت استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به تلگرام، فعالیت تلگرام در فضای مجازی کشور بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته است. خوشبختانه تا کنون چند میلیون  از کاربران تلگرام  به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند.

طی مدت کوتاهی که تلگرام فیلتر شده است پیام رسان‌های اجتماعی بومی مشابه آن مانند "سروش" ، "بله"، "آی‌گپ' و ، "گپ"  رشد  کمی و کیفی فوق العاده‌ای داشته‌اند.
اگر وزارت ارتباطات در اجرای وظایف خود برخی دیگر از موانع موجود بر سر راه پیام‌رسانهای داخلی را بر دارد آن‌ها بزودی قله‌های موفقیت را فتح  و کشور را از وابستگی به بیگانگان در این حوزه نجات خواهند داد.

سرمایه‌گذاران و مدیران پیام‌رسان‌های بومی وقتی که استقبال بی نظیر مردم را باور کردند علاوه بر استفاده بیشتر از متخصصان و به‌کارگیری سرمایه‌های انسانی سرمایه‌گذاری مالی قابل توجهی را در فضای مجازی انجام داده و سرورها و تجهیزات فنی زیادی را خریداری و نصب کرده‌اند ولی تا کارشان به نتیجه برسد نیازمند حمایت جدی دولت هستند.

آقای مهندس آذری جهرمی در مناظره تلویزیونی که قبل از وزیر شدنشان با بنده داشتند، اذعان نمودند مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی می‌تواند سه هزار میلیارد تومان درآمد برای بخش داخلی به دنبال داشته باشد.
بنده معتقدم درآمد اقتصادی ناشی از رونق پیام رسان‌های بومی برای کشور دهها هزار میلیارد تومان است. با بیرون راندن دشمن از قسمتی از فضای مجازی کشور اندک اندک اقتصاد مقاومتی در این فضا در حال شکل گرفتن است.
عده ای با دادن وعده  دائمی نبودن فیلتر تلگرام رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فضای مجازی  و تحقق اقتصاد مقاومتی در این فضا را کند می‌کنند.

جلوگیری از فعالیت تلگرام علاوه بر اینکه موجبات رونق اقتصادی کشور  و ممانعت از جاسوسی اطلاعاتی دشمنان را فراهم نموده،  نقشه و برنامه چند ساله آنها برای برهم زدن نظم و امنیت کشور و استمرار تهاجم فرهنگی را نقش بر آب کرده است."
 
کد مطلب: 51688
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Russian Federation
ببینید این حضرات تا حالا چند بار احمد توکلی صاحب امتیاز خبرگزاری الف را که اتفاقا خودی هم هست به خاطر انتشار بعضی کامنت های انتقادی خفیف دادگاهی کرده اند! حالا مردم به پیام رسانهایی اعتماد کنند که به طور مستمر تحت نظارت و رصد همین افراد هستند؟ بشنوید و باور نکنید! مشکل مردم با پیام رسانهای بومی فقط ضعف های عدیده فنی و امکانات اندک نیست، بلکه دیدگاه تنگ نظرانه رصدگرانی که هر تفکری غیر از خود رو معادل جاسوسی و فتنه گری و تبلیغ علیه فلان و بهمان دانسته و با آن برخورد میکنند.
من
feedback
United States
حرف مفت رایگانه بزن
feedback
Iran, Islamic Republic of
خخخخ تگرام از فیلتر در اومد از توهم بیا بیرون . جفنگیاتتو زود پس بگیر خخخخخخخخخخخ
feedback
Netherlands
90% این حرف بر اساس چیه؟ کدوم بررسی؟
تلگرام رو میشه به صورت لایو رصد کرد ترافیک بر اساس کشور داره قبل اینکه هر حرفی بزنی و بنویسی یه سرچ بزنی بد نیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایشان گفته:
خوشبختانه تا کنون چند میلیون از کاربران تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند.

فقط همین را باید بگویم:

خخخخخخخخخخخخخخخخخ
feedback
Iran, Islamic Republic of
ای کاش می گفت دقیقا چند صد میلیون نفر به سراغ سروش رفته اند!!!!!!!!!!!!!!!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ
feedback
Iran, Islamic Republic of
عبدالصمد خرم‌آبادی

ooooooooooooo


خخخخخخخخخخخخخخ
feedback
Asia/Pacific Region
عزیز هنوز تو توهم دشمنی یا داری بچه رو از لولو می ترسونی...هی دشمن دشمن میکنی ... چه خبره فکر میکنی مردم عقل ندارن...دلیل اصلی این کار تون فقط انحصار طلبیه...چون در همچین حالتی هر چیزو با هر قیمتی به خورد مردم میدی...دوره این شعارهای نخ نما گذشته...نتیجه شو تو صنعت به اصطلاح اتومبیل سازی دیدیم...خخخ
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام