۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
با فناوری هوش مصنوعی:

این هدست هوشمند موسیقی که در ذهن خود مرور می‌کنید را پخش می‌کند

ایتنا - این سیستم با ارتقاء موسیقی‌ در حال پخش، نه تنها از احساسات و عواطف کاربر مطلع می‌شود، ‌بلکه متناسب با آن، موسیقی موردعلاقه فرد را پخش می‌کند.
این هدست هوشمند موسیقی که در ذهن خود مرور می‌کنید را پخش می‌کند
شاید تاکنون نام فناوری «الکتروانسفالوگرام» (EEG) به گوش‌تان نخورده باشد که بیشتر در حوزه پزشکی و سلامت کاربرد دارد. اما به تازگی محققان با استفاده از این فناوری، امواج مغزی را به کمک الکترودهایی که به جمجمه فرد متصل می‌شود، دریافت می‌کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز محققان اروپایی هم‌اکنون روش‌های ساده‌تری برای دریافت امواج مغزی کشف نموده و بر این باورند که با یافته‌های جدید خود می‌توانند فناوری الکتروانسفالوگرام را به صورت عمومی در فناوری‌های کاربردی در اختیار مردم بگذارند.

از جمله در نمایشگاه جهانی CES 2018 یک شرکت بلژیکی موسوم به Imec هدست هوشمندی را مبتنی بر فناوری EEG به نمایش گذاشت که می‌تواند احساسات شما را تحلیل نموده و از آنها باخبر شود، که البته این خروجی‌ها و داده‌های مرتبط با آن، قابل استفاده در موارد گوناگونی خواهد بود.

این هدست که می‌تواند در درمان‌های روانی مورد استفاده قرار گیرد، قابلیت‌ها و کاربردهای بیشتری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به تعویض تصویر ویدیویی در حال پخش با فکر کردن به تصویر ویدئویی دیگر اشاره نمود.

از دیگر قابلیت‌هایی که برای هدست جدید در نظر گرفته شده است می‌توان به ارتقاء حافظه برای یادگیری بیشتر، تطبیق خودکار موسیقی در حال پخش با شرایط روحی کاربر و تغییر موسیقی برای تغییر حال و هوای شما اشاره کرد.
 

شرکت Imec در معرفی این هدست هوشمند توضیح داد: «این سیستم با ارتقاء موسیقی‌ در حال پخش، نه تنها از احساسات و عواطف کاربر مطلع می‌شود، ‌بلکه متناسب با آن، موسیقی موردعلاقه فرد را پخش می‌کند.»

شاید مهم‌ترین وجه تمایز این ابزار از انواع مشابه آن این باشد که این سیستم از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد تا به صورت خودکار تشخیص دهد که در این شرایط کاربر تمایل دارد چه موسیقی‌ گوش دهد و احساسات او هم‌اکنون چگونه است. صد البته پیداست که ابزار مزبور، این تصمیمات را در واقع با دریافت و پردازش اطلاعات از مغز انسان انجام می‌دهد.
 
کد مطلب: 51678
نام شما
آدرس ايميل شما


mhn131
feedback
Iran, Islamic Republic of
عالیه عجب تکنولوژی با حالی من قبلا در مورد این فکر کرده بودم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام