کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش مهاجمان سایبری برای شلیک سلاح‌های هسته‌ای

24 دی 1396 ساعت 17:19

ایتنا - سلاح‌های هسته‌ای پیش از توسعه فناوری‌های رایانه‌ای روی کار آمدند و همین مسئله نگرانی برای آسیب‌پذیری‌های سایبری آنها را بیش از پیش نمایان می‌کند.


سلاح‌های هسته‌ای بریتانیا، آمریکا و دیگر کشورهای غربی بیش از هر زمان دیگر آسیب‌پذیر شده‌اند و حملات سایبری سیستم‌های مدیریت این سلاح‌ها را هدف جدید خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، مطالعه جدید اتاق فکر مرکز ارتباطات بین‌الملل Chatham House نشان داد مهاجمان سایبری بیش از هر زمان دیگر روی سلاح‌های هسته‌ای متمرکز شده‌اند و به صورت ویژه سلاح‌های هسته‌ای را در تیررس خود قرار داده‌اند.

گفته می‌شود که در کنار پیشرفت‌های سریع فناوری‌های هسته‌ای، نبود کارشناسان ماهر امنیت سایبری و تغییرات نهادینه برای نگهداری از این سیستم‌ها موجب شده است خطرات بیشتری در این زمینه احساس شود.

این مرکز در گزارش جدید خود توضیح داد: «سلاح‌های هسته‌ای پیش از توسعه فناوری‌های رایانه‌ای روی کار آمدند و همین مسئله نگرانی برای آسیب‌پذیری‌های سایبری آنها را بیش از پیش نمایان می‌کند. در نتیجه این اتفاق، استراتژی‌های کنونی هسته‌ای معمولا با توسعه فناوری‌های دیجیتالی مرتبط با امنیت سایبری همسانی ندارد.»

سیستم‌های نگهداری و پشتیبانی از سلاح‌های هسته‌ای تهدیدهای بزرگ برای فعالیت‌های خصمانه دولت‌ها، گروه‌های جنایتکار و سازمان‌های تروریستی محسوب می‌شوند.

در ادامه این گزارش گفته شده است: «شاید گفتن این مسئله چندان خوشایند نباشد، ولی تلاش مهاجمان سایبری برای دسترسی به سیستم‌های نگهداری از سلاح‌های هسته‌ای بیشترین حد خود رسیده است و در مقابل، سیستم‌های امنیتی برای پشتیبانی و نگهداری از این سیستم‌ها توان چندانی ندارند.»
 


کد مطلب: 51672

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51672/تلاش-مهاجمان-سایبری-شلیک-سلاح-های-هسته-ای

ايتنا
  https://www.itna.ir