کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شیوع روز‌افزون حملات سایبری علیه سازمان‌ها در بخش صنعتی

18 دی 1396 ساعت 12:23

ایتنا - سازمان‌ها به عنوان تهدیدات اصلی و روبه رشد مجرمان سایبری هیچ آمادگی ندارند و موضوع امنیت و آگاهی در این باره را نادیده می‌گیرند.




حملات سایبری علیه سازمان‌ها و کسب و کارها در بخش صنعتی در حال افزایش است، در یک بررسی که اخیرا انجام شده بود بیش از یک چهارم از پاسخ دهندگان درگیر حملات علیه سازمان‌ها شده بودند.

به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، بررسی امنیت اطلاعات IT توسط لابراتوار کسرپسکی نشان داده است که یکی از سریع ترین تهدیداتی که باعث لغزاندن امنیت سایبری شده است حملاتی با هدف‌گیری سازمان ها در سال 2017 بوده است. حدود 28% از 962 شرکت مورد بررسی در طی 12 ماه گذشته با حملات هدفمند مجرمان سایبری مواجه شده‌اند. این مقدار 8% بیشتر از سال گذشته است، زمانی که تنها یک پنجم از بازار صنعتی حملات هدفمند را تجربه کرده بودند.

لابراتوار کسپرسکی در این گزارش خاطر نشان کرد: " این واقعیت که خطرناک‌ترین نوع حادثه بیش از یک سوم افزایش یافته است به وضوح نشان می‌دهد که مجرمان سایبری توجه ویژه‌ای به بخش صنعتی و سازمان‌های فعال در این زمینه نسبت به قبل پیدا کرده‌اند".

نقطه نگران کننده در اینجا است که این سازمان‌ها به عنوان تهدیدات اصلی و روبه رشد مجرمان سایبری هیچ آمادگی ندارند و موضوع امنیت و آگاهی در این باره را نادیده می‌گیرند. تقریبا نیمی از (48%) از شرکت‌های صنعتی اظهار داشته‌اند که آگاهی کافی و لازم را هنگام مواجه شدن با تهدیدات ندارند. 87% از کارمندان مشغول در صنعت به پیچیده بودن حملات سال گذشته اعتراف کرده‌اند.

علیرغم کمبود آمادگی‌ها در زمینه امنیت سایبری اما جالب است که تمامی سازمان‌های صنعتی از نیاز به حفاظتی قوی و کیفیتی بالا مقابل حملات سایبری گسترده آگاه هستند و با علم بر آن در بسیاری از موارد کوتاهی می‌کنند. 62% از کارکنان شرکت‌های صنعتی معتقدند که نیاز است تا نرم‌افزارهای پیچده IT استفاده کنند.

با این حال استفاده از نرم‌افزار امنیتی کافی نیست: تقریبا نیمی (49%) از پاسخ دهندگان شرکت‌های صنعتی کارمندان خود را به دلیل خطا در سیاست های امنیتی IT سرزنش می‌کنند. از همین رو آموزش‌های لازم و کافی به عنوان یک ضرورت اصلی در سازمان‌ها به حساب می‌آید. دانستنی است که هر کارمند در یک مجموعه نقشی کلیدی دارد و با عدم آگاهی در زمینه سایبری می‌تواند باعث شکافی بزرگ در شبکه و زیرساخت یک مجموعه شود.

Andrey Suvorov، مدیر توسعه کسب و کار حفاظت از زیرساخت‌های بحرانی و حیاتی گفت: "حملات سایبری در سیستم‌های کنترل صنعتی جزء اولین نگرانی‌ها محسوب می‌شود". این که بسیاری از افراد پشت سازمان‌های صنعتی حملات را می‌شناسند و می‌دانند تهدیدات چگونه می‌تواند مجموعه آنها را نابود سازد خود یک قدم مثبت برای آینده است تا بتوانند در آینده نه چندان دور امنیت سایبری و راه‌های محافظت آنها را مقابل تمامی تهدیدات برقرار سازند. از همین رو استفاده از یک راهکار امنیتی قوی و پیچیده که برای سازمان های صنعتی ایجاد شده است می‌تواند به مراتب از تمامی زیرساخت‌ها محافظت و ایمنی مجموعه را تضمین کند.
 


کد مطلب: 51634

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51634/شیوع-روز-افزون-حملات-سایبری-علیه-سازمان-ها-بخش-صنعتی

ايتنا
  https://www.itna.ir