کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهر تأیید ARM بر اثرگذاری نقص موجود در پردازنده‌ها بر دستگاه‌ها

19 دی 1396 ساعت 12:26

ایتنا- شرکت ARM تأیید کرد که نقص امنیتی موجود در پردازنده‌ها، برخی از دستگاه‌های اندروید، iOS، انویدیا و سونی را تحت‌تأثیر قرار داده است.


اخیراً تأیید شد که استفاده از حافظه‌های ناامن می‌تواند میلیون‌ها پردازنده اینتل را تحت‌تأثیر قرار دهد. از سوی دیگر، شرکت ARM به تازگی تأیید کرد که پردازنده‌های سری کورتکس نیز دچار چنین اشکالی هستند.
فناوری کورتکس شرکت ARM کاربردهای گوناگون و گسترده‌ای در دستگاه‌های اندروید و iOS، محصولات انویدیا تگرا، تراشه‌های اسنپ‌دراگون کوالکام و پلی‌استیشن ویتای سونی دارند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز ARM پس از توضیح درباره سوءاستفاده‌هایی که می‌تواند از پردازنده‌های این شرکت شود، نموداری را منتشر کرد که نشان می‌دهد تراشه‌های کورتکس A8، A9، A15، A17، A57، A72، A73 و A75 در برابر این موارد، آسیب‌پذیر هستند.
سه تراشه نخست در دستگاه‌های قدیمی اپل iOS، انویدیا تگرا، سامسونگ اگزینوس و پلی‌استیشن ویتای سونی بکار می‌رفتند.
 
پنج تراشه آخر، در برخی از گوشی‌های برند گوگل و سایر گوشی‌هایی که با تراشه‌های اسنپ‌دراگون کوالکام ساخته شده‌اند، بکار می‌رود. با توجه به گستردگی بالای استفاده از این تراشه‌ها در برندها و دستگاه‌های مختلف، جمع‌آوری لیست کامل این دستگاه‌ها تقریباً غیرممکن است، اما تراشه‌های کورتکس A8، A9 و A15 کاربرد محدودی داشته است و به همین خاطر، می‌توان دستگاه‌های مربوطه را شناسایی و عیب آنها را برطرف نمود.

حفاظت از دستگاه‌های مبتنی بر ARM در برابر مسائل و مشکلات امنیتی، بسته به خصوصیات تراشه و سیستم‌عامل، نیازمند رویکردهای مختلفی است. ARM، کاربران اندروید و iOS را به استفاده از پچ‌هایی فرامی‌خواند که از سوی ارائه‌دهندگان سیستم عامل ارائه می‌شود.
 
گوگل، پچ‌هایی برای محصولات اندروید خود ارائه داده است، اما سایر دستگاه‌های اندروید منتظر ارائه پچ از سوی فروشندگان خود هستند.
اپل هنوز به صورت علنی به این موضوع نپرداخته و اعلام نکرده کدام دستگاه‌ها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و راهکار پیشنهادی خود را مشخص ننموده است.
 
 


کد مطلب: 51625

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51625/مهر-تأیید-arm-اثرگذاری-نقص-موجود-پردازنده-ها-دستگاه-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir