کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بانکداری باز، ضرورتی برای رقابت

17 دی 1396 ساعت 15:46

فینوتک، این امکان را فراهم کرده­ است که کسب و کارها در هر ابعاد و اندازه‌­ای، بتوانند خدمات بانکی را در محیط‌­های نرم‌­افزاری خود پیاده‌­سازی کنند و در نتیجه مانند بسیاری از شرکت­های بزرگ در دنیا، وابستگی خود را به بانک­ها کاهش دهند.


---------------- رپرتاژ آگهی -------------------

از ابتدای خلق فلسفه مدیریت، مدیری وجود نداشته است که علاقه­‌مند به ایجاد سرعت و سهولت در فرایندهای سازمان خود نباشد. چرا که این موضوع باعث ایجاد مزیت­های رقابتی متعددی در بدنه سازمان و ارتباط با ذینفعان می­شود. اما این موضوع به آرزویی دست نیافتنی برای بسیاری از سازمان­ها و برگ برنده­ای برای تعداد کمتری از آن­ها تبدیل شده ­است.
پاشنه آشیل سازمان­ها در این عدم موفقیت،  هدر رفتن زمان در تصمیم‌­گیری­ها به دلیل عدم دسترسی آنی به داده‌­ها، وجود فرآیندهای بروکراتیک و پیچیده، مواجهه با خطای انسانی، وابستگی دائمی به سیستم‌های برون‌­سازمانی مانند وابستگی به بانک‌ها برای انجام فرآیندهای مالی است.
 
امروزه تمام شرکت­های پیشرو در دنیا با تکیه بر تکنولوژی‌های نوین، در بستری امن، سریع و ساده با دریافت راهکارهای شخصی­‌سازی شده، به مزیت­های رقابتی مناسبی دست یافته­‌اند. از آن­جایی که استفاده از خدمات بانکی وجه اشتراک تمام کسب و کارهاست، راهکارهای این حوزه موارد استفاده بیشتر و مهم­تری دارند.
 
به عنوان مثال شرکتی مانند CISCO با استفاده از این دسته از خدمات در حوزه مالی، بدون رفت و آمد به بانک، دسترسی در لحظه به اطلاعات حساب­ها، چک‌­ها و گردش اطلاعات خود دارد. همچنین تمامی پرداخت­های خود به ذینفعان و تأمین­کنندگان را از طریق نرم‌­افزارهای درون سازمانی خود و با دسترسی به حساب­های بانکی، پرداخت می­کند.
CISCO از این طریق توانسته ­است با حل یکی از سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و حساس‌ترین فرآیندهای سازمان و تبدیل آن به یک مزیت رقابتی، جایگاه هفتمین شرکت برتر فناوری اطلاعات در دنیا را کسب کرده و در یک دهه درآمد خالص خود را به میزان 2 برابر افزایش داده است.

دستیابی به داده‌­های آنی ارزشمند، حذف خطاهای انسانی، بالا بردن رضایت مشتریان، کارمندان و ذینفعان نیز از دیگر مزایای استفاده از این سرویس­ها است.
دستیابی آنی به داده­‌های ارزشمند، به مدیران  CISCO امکان داده تا تصمیم­های اثربخش و حیاتی را در زمان مناسب اتخاذ کنند.
 
در کشور ما نیز کسب و کارهای پیشرو و نوآور در این مسیر گام برداشتند و برای ایجاد مزیت­های رقابتی و ورود به بازارهای بین‌­المللی به دنبال این راهکارها هستند. در نتیجه، بازیگرانی در این عرصه شروع به فعالیت کرده‌­اند تا این مسیر را هموار کنند.
یکی از اصلی­‌ترین بازیگران ارائه این خدمات، فینوتک است. فینوتک، این امکان را فراهم کرده­ است که کسب و کارها در هر ابعاد و اندازه‌­ای، بتوانند خدمات بانکی را در محیط‌­های نرم‌­افزاری خود پیاده‌­سازی کنند و در نتیجه مانند بسیاری از شرکت­های بزرگ در دنیا، وابستگی خود را به بانک­ها کاهش دهند.

برای اطلاع بیشتر از راهکارها و فعالیت­هایی که در این حوزه انجام می­شود، می‌­توانید به آدرس finnotech.ir  مراجعه کنید.
 


کد مطلب: 51623

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51623/بانکداری-باز-ضرورتی-رقابت

ايتنا
  https://www.itna.ir