۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۶

نقص امنیتی اینتل متوجه گوگل نمی‌شود

ایتنا- شاید اشکالات ملت‌داون و اسپکتر، به انگیزه‌ای برای ایجاد تغییرات در دی.ان.ای صنعت نیمه رسانا و نحوه طراحی معماری تراشه تبدیل شوند.
نقص امنیتی اینتل متوجه گوگل نمی‌شود
سال جدید میلادی، امیدبخش تغییراتی بزرگ در صنعت کامپیوتر بوده و ممکن است در سال 2018، تحولات بسیار زیادی در عرصه کامپیوتر ایجاد گردد.
به تازگی دو اشکال و نقص امنیتی معروف در معماری تراشه x86 اینتل به وجود آمده که ظاهراً بر زیرپردازنده‌هایی که توسط AMD تولید شده است، تأثیر می‌گذارد.
به نظر می‌رسد که این دو اشکال، بدترین نقص‌های امنیتی تاریخ باشد، چرا که نفوذ این اشکالات در سخت‌افزار است.
سخت‌افزارهای تحت نفوذ این اشکالات، توسط میلیاردها نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایتنا از رایورز این نقص‌ها که با اسم‌های ملت‌داون و اسپکتر شناخته می‌شوند، منحصربفرد هستند. این نقص‎ها خطرناک و دور از دسترس بوده و تنها راهکاری که می‌توان در آینده برای از بین بردن این نقص‌ها بکار گرفت، نرم‌افزار است؛ اما در صورت استفاده از این راهکار، سرعت نوع خاصی از بار کاری، تا 30 درصد کاهش می‌یابد.

آسیب‌پذیری‌های ملت‌داون و اسپکتر، به مهاجمان اجازه می‌دهند با سوءاستفاده از عملیات پردازش موازی، به حافظه محرمانه پردازنده دست یافته و هرگونه اطلاعات موجود روی سیستم را سرقت کند.
این نقص‌های امنیتی تمام دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و کروم را آسیب‌پذیر نموده است.
 
با این وجود، شرکت گوگل مدعی است که بهره‌گیری از این شیوه نفوذ بسیار دشوار است، ضمن اینکه اعلام کرده نسخه بعدی کروم -که در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود- راهبردهایی را برای تعدیل این آسیب‌پذیری بکار بسته است.
با این حال، هنوز مشخص نیست این بسته‌های امنیتی چه تأثیری بر عملکرد دستگاه‌ها دارند، چرا که برخی برآوردها نشان می‌دهند سیستم‌های مبتنی بر لینوکس تا 17 درصد کاهش کارآیی خواهند داشت.

این نقص‌های امنیتی، تمام سیستم‌‌عامل‌های توسعه‌ یافته مبتنی بر معماری پردازنده‌های اینتل مانند لینوکس، ویندوز و مک را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.
البته شواهد امر نشان از این دارند که تا امروز هیچ تهدیدی از این روزنه‌های امنیتی استفاده نکرده است.

 
کد مطلب: 51593
برچسب ها: اینتل گوگل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام