کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد تولید گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ کاهش می‌یابد

16 دی 1396 ساعت 11:42

ایتنا- انتظار می‌رود که رشد تولید گوشی هوشمند در سال 2018 کاهش یابد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تولید جهانی گوشی هوشمند در سال 2018، فقط پنج درصد رشد خواهد کرد.


گزارش‌های منتشر شده در خصوص پژوهش و پیش‌بینی مراکز مختلف نشان می‌دهد که در سال 2018، رشد تولید گوشی‌های هوشمند در جهان کاهش خواهد یافت.
در برخی از این گزارش‌ها آمده است که میزان رشد تولید گوشی‌های هوشمند در سال 2018، صرفاً پنج درصد خواهد بود، در حالی که این میزان در سال 2017، 6.5 درصد بوده است.

به گزارش ایتنا از رایورز همین گزارش پیش‌بینی کرده است که سال 2018، برای شرکت اپل سال بسیار خوبی خواهد بود، هر چند ممکن است برای شرکت سامسونگ، به خوبی اپل نباشد.
مکن است تولید آیفون اپل در 2018 افزایش یابد و گمان می‌رود که حجم تولید گوشی هوشمند سامسونگ، افت کند.
همچنین افزایش هزینه قطعات، فشار را روی تولیدکنندگان گوشی هوشمند بیشتر خواهد کرد.

گفتنی است کل تعداد تولید گوشی هوشمند در سال گذشته (2017)، به 1.46 میلیارد دستگاه رسید و به خاطر برندهای گوشی هوشمند چینی، نسبت به 2016، 6.5 درصد رشد داشت.
تولید آیفون اپل در سال گذشته، بیش از 3 درصد نسبت به  2016 رشد داشت و انتظار می‌رود که در سال جاری میلادی، با بیش از 7.5 درصد رشد همراه باشد. در صورتی که محدودیت‌های فنی پیش روی تولید آیفون ایکس نباشد، این تعداد بیشتر نیز خواهد شد.

تولیدات سامسونگ در سال 2017، نسبت به 2016، 3 درصد رشد داشت، اما ممکن است که در سال جاری میلادی، به همین میزان، افت کند.
چالش‌های بزرگ و رقابت شدید در بازار گوشی‌های هوشمند می‌تواند یکی از علل این افت باشد. با ورود برندهای چینی و همچنین وجود اپل در عرصه، رقابت شکل دیگری به خود گرفته و شدیدتر از پیش شده است.

به علاوه، اپل قصد دارد محتوای حافظه خود را افزایش داده و  نمایشگر AMOLED در گوشی‌های خود تعبیه نماید. انتظار می‌رود غول کوپرتینو، نسل بعدی آیفون SE را با قیمت متوسط عرضه کند تا بتواند خریدارانی که بودجه متوسط دارند را نیز به سمت خود جلب کند.
 


کد مطلب: 51591

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51591/رشد-تولید-گوشی-هوشمند-سال-۲۰۱۸-کاهش-می-یابد

ايتنا
  https://www.itna.ir