کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل؛ نخستین شرکت در طول تاریخ با ارزش یک تریلیون دلار

17 دی 1396 ساعت 16:03

ایتنا - اپل در این زمینه از تمامی شرکت‌های جهان جلوتر است و در چند روز گذشته، ارزش سرمایه‌های آن در تالار بورس آمریکا 869 میلیارد دلار محاسبه شد


رقابت برای تبدیل شدن به نخستین شرکت یک تریلیون دلاری جهان میان شرکت‌های بزرگ از جمله اپل، آمازون، فیس‌بوک و آلفابت ادامه دارد و در این میان احتمال می‌رود تولیدکننده آیفون در مقابل رقبای خود پیروز شود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از گاردین، کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده‌اند طی سال 2018 میلادی شاهد حضور نخستین شرکت جهان با ارزش یک تریلیون دلار خواهیم بود که البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که میزان رشد سهام شرکت‌های بزرگ فناوری مانند سال 2017 میلادی طی شود.

اپل در این زمینه از تمامی شرکت‌های جهان جلوتر است و در چند روز گذشته، ارزش سرمایه‌های آن در تالار بورس آمریکا 869 میلیارد دلار محاسبه شده و باید توجه داشت که بهای هر سهام اپل تقریباً هر روز در حال افزایش است.

این شرکت -که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است- محبوب‌ترین محصول خود یعنی آیفون را عامل این موفقیت می‌داند و ارزش مجموع سرمایه‌های آن 140 میلیارد دلار بیشتر از گوگل برآورد می‌شود.
گفتنی است شرکت گوگل ارزش تمامی سرمایه‌ها و دارایی‌های خود را 729 میلیارد دلار اعلام کرده است.

اپل که سال 1997 میلادی زمانی که «استیو جابز» بنیانگذار آن، مدیریت شرکت را در دست داشت، در معرض ورشکستگی مالی قرار گرفته بود. در حالی‌که امروز، با تنها 15 درصد رشد ارزش سهام خود، به عنوان نخستین و تنها شرکت جهان با ارزش یک تریلیون دلاری شناخته خواهد شد.
شایان ذکر است طی سال گذشته ارزش هر سهام اپل 47 درصد بیشتر شد.

روز گذشته، هر سهام اپل با 1.8 درصد افزایش نسبت به هفته پیش، به قیمت 172.26 دلار در تالار بورس نیویورک خرید و فروش شد.
 


کد مطلب: 51579

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51579/اپل-نخستین-شرکت-طول-تاریخ-ارزش-یک-تریلیون-دلار

ايتنا
  https://www.itna.ir