کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک اختلال پزشکی ثبت شد

20 دی 1396 ساعت 17:00

ایتنا - اگر یک کاربر چنین نشانه‌هایی را برای دوره زمانی 12 ماه در خود شناسایی کند، می‌بایست در این زمینه نگران باشد و احتمال اعتیاد به بازی های رایانه‌ای را در خود ببیند.


اگرچه تاکنون اخبار مختلف در مورد اعتیار به بازی‌های رایانه‌ای منتشر شده است، ولی این بار «سازمان جهانی بهداشت» (WHO) برای نخستین بار با انتشار یک گزارش رسمی این مسئله را تایید کرد و توضیح داد اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی از این پس به عنوان یک اختلال واقعی در عرصه پزشکی محسوب می‌شود و متناسب با آن درمان‌های پزشکی ارایه خواهد شد.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم این سازمان جهانی در آخرین نسخه از «طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها» (ICD) که یک راهنمای جهانی پزشکی محسوب می‌شود و تمامی نشانه‌ها و علایم ابتلا به بیماری در آن آورده شده است، «اختلالات مبتنی بر بازی‌های رایانه‌ای» را به عنوان نشانه‌ای از یک مشکل پزشکی معرفی کرد و در توضیح آن عنوان شد این مشکل یک الگوی رفتاری مکرر برای انجام بازی‌ است که طی آن فرد انجام بازی را نسبت به دیگر اتفاقات زندگی در اولویت می‌بیند.

سازمان جهانی بهداشت از جمله نشانه‌های ابتلا به اختلالات بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده است که طی آن کاربر کنترل شدت هیجانات، زمان و رفتار خود را از دست می‌دهد، بازی کردن نسبت به تمامی فعالیت‌ها در اولویت اصلی قرار می‌گیرد و به رغم پیامدهای منفی از ادامه بازی دست نمی‌کشد.

مطابق این گزارش، اگر یک کاربر چنین نشانه‌هایی را برای دوره زمانی دوازده ماهه در خود شناسایی کند، می‌بایست در این زمینه نگران باشد و احتمال اعتیاد به بازی های رایانه‌ای را در خود ببیند.

اعتیاد به بازي‌های رایانه‌ای یکی از نگرانی‌های اصلی در بسیاری از کشورهای جهان به‌خصوص چین و کره جنوبی محسوب می‌شود و طی آن بازیکنان آماتور و حرفه‌ای طی ماراتون‌های طولانی برای به اتمام رساندن بازی در چند روز متوالی حتی دچار مرگ شده‌اند.

گفتنی است در برخی کشورها هم‌اکنون مراکز درمان و ترک اعتیاد بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شده است.
 


کد مطلب: 51578

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51578/اعتیاد-بازی-های-رایانه-ای-عنوان-یک-اختلال-پزشکی-ثبت

ايتنا
  https://www.itna.ir