۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۹

ال.جی و تولید نمایشگر OLED برای آیفون بعدی

ایتنا- ال.جی، نمایشگر OLED 6.5 اینچی برای آیفون بعدی اپل تولید می‌کند. در حال حاضر، صرفاً شرکت سامسونگ، نمایشگر OLED برای آیفون ایکس تولید می‌کند.
ال.جی و تولید نمایشگر OLED برای آیفون بعدی
در سال 2017، شرکت ال.‌جی وظیفه تأمین پنل‌های نمایشگر آیفون 10 اپل را برعهده نگرفت و میدان را به رقیب هموطن خود واگذار نمود؛ حال بر اساس گزارش منتشرشده در کره جنوبی، به‌نظر می‌رسد اهالی کوپرتینو (مقر شرکت اپل) تصمیم گرفتند تا شرکت تأمین‌کننده پنل‌های OLED موردنیاز برای صفحه نمایش آ‌یفون‌های بعدی خود را تغییر دهند.

به گزارش ایتنا از رایورز انتظار می‌رود شرکت LG بتواند بین 15 تا 16 میلیون پنل OLED در سال 2018 تولید نماید.
در حال حاضر، سامسونگ تنها سازنده پنل‌های OLED 5.8 اینچی است که با شرکت اپل برای تولید آیفون ایکس همکاری دارد. نخستین گوشی اپل که از فناوری نمایش OLED بهره‌مند شده است، آیفون ایکس است.
 
چنانچه این اطلاعات صحت داشته باشد، هنوز شرکت سامسونگ، بخش اعظمی از پنل‌های موردنیاز اپل را تأمین خواهد نمود، چرا که اهالی کوپرتینو سالانه بیش از 200 میلیون دستگاه گوشی هوشمند، به فروش می‌رسانند.

پیش‌تر، گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی شرکت اپل برای عرضه مدل‌های OLED 5.8 و 6.5 اینچی برای آیفون در رسانه‌ها منتشر شده بود.
این شرکت تصمیم به عرضه نمایشگر TFT LCD 6.1 اینچی با سایز متوسط نیز داشت. گفتنی است نمایشگرهای OLED روشن‌تر بوده و در مقایسه با نمایشگرهای LCD، رنگ‌های طبیعی‌تری دارد.
همچنین باید در نظر داشت هزینه لازم برای ساخت نمایشگرهای OLED نیز سنگین‌تر است.
 
گزارش‌های منتشره  نشان داده است که به احتمال فراوان، سامسونگ وظیفه تولید پنل‌‌های OLED برای گوشی‌های آیفون جدید که دارای نمایشگرهای 5.8 یا 6 اینچی هستند را برعهده خواهد داشت. ال‌.جی نیز قرار است بر روی تولید پنل‌های OLED با ابعاد 6.5 اینچ متمرکز شود. با توجه به این اطلاعات، به نظر می‌رسد در سال 2018 دو گوشی آیفون جدید روانه بازار خواهد شد که یکی از آنها با نمایشگری هم‌اندازه نمایشگر آیفون 10 و دیگری با صفحه نمایشی بزرگ‌تر برای رقابت با گلکسی نوت 9 روانه بازار خواهد شد.
 
کد مطلب: 51574
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام