۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

گوگل از مالیات فرار می‌کند!

ایتنا - گوگل برای جلوگیری از پرداخت مالیات ۱۵.۹ میلیارد یورو خود در سال ۲۰۱۶ در اروپا از یک حقه مالیاتی مشهور به ساندویچ هلندی استفاده کرده است.
گوگل از مالیات فرار می‌کند!


بسیاری از شرکت‌های فناوری برای فرار از پرداخت مالیات‌های کلان به روش‌های گوناگونی متوسل می‌شوند و به تازگی فرار مالیاتی بی‌سابقه گوگل در هلند نیز افشا شده است.
 
به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس بررسی‌های مقامات هلندی که به تازگی در رسانه‌های این کشور افشا شده، گوگل برای جلوگیری از پرداخت مالیات ۱۵.۹ میلیارد یورو درآمد خود در سال ۲۰۱۶ در خاک اروپا از یک حقه مالیاتی مشهور به ساندویچ هلندی استفاده کرده است.

استفاده از این حقه موجب شده که گوگل از پرداخت ۳.۷ میلیارد دلار مالیات به کشورهای اروپایی خلاص شود و این مبلغ را نیز از آن خود کند. حقه یادشده متضمن انتقال درآمد از یکی از شعبات گوگل در ایرلند به شرکتی در هلند بوده که هیچ کارمندی نداشته است.

در ادامه این پول به شرکت دیگری در ایرلند بازگردانده شده است و گوگل با همین نقل و انتقالات مالی توانسته جلوی افشای این حجم از درآمد خود را بگیرد.
گوگل در سه سال گذشته به طور مرتب از همین حقه برای ردگم کردن استفاده کرده و بررسیها نشان می‌دهد هر سال درآمد بیشتری را به همین شیوه مخفی کرده و فرار مالیاتی خود را استمرار بخشیده است.

مدیران این شرکت با ردهرگونه فرار مالیاتی مدعی هستند که تمامی مالیات‌های خود را پرداخته‌اند و از قوانین مالیاتی تمامی کشورهایی که در آنها فعالیت دارند تبعیت می‌کنند. مقامات هلندی می‌گویند اگر چه ادعای گوگل از نظر فنی درست است، اما این شرکت و شرکت‌های مشابه مانند اپل، فیس‌بوک و مایکروسافت از حفره‌ها و خلاهای قانونی سواستفاده کرده و قانون را دور می زنند و کشورهای اروپایی باید با این وضعیت مقابله کنند.
کد مطلب: 51572
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام